16 mei 2025, 11:48:01

Broedblokken in voliere of wachten

Gestart door Larissa, 29 juli 2010, 12:23:30

« vorige - volgende »

Larissa

hey hey

Zoals de meeste wel hebben mee gekregen heb ik sinds van de week de voliere klaar
De vogels zitten er in

Nu was mijn vraag kan ik de broedblokken van het weekend ophangen of moet ik wachten tot volgend jaar ?

Groetjes
Larissa

*Yvon

Hoi hoi

Ikzelf zou wachten tot volgend jaar.  :)
Dit jaar wil je nog wat valkjes erbij nemen.  ;)
Ik denk dat je de valkjes beter eerst aan al het nieuwe wat er is en gaat komen kan laten wennen.
Des te meer kans dat ze dan met een meer gerust hartje aan een nestje kunnen gaan beginnen.  :D

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Larissa

hey Yvon

Bedankt voor je reactie, dan wachten we gewoon lekker nog een jaartje.
Laat de voggies maar eerst wennen aan hun nieuwe onderkomen.

Groetjes Larissa

Larissa

hey hey

Zoals jullie allen weten zitten Coco en Luna vanaf woensdag in  de voliere....maar nu zag ik ze vanmorgen wipwappe  :o hoezo snel gewend aan de nieuwe omgeving....

Nu zit ik natuurlijk met het feit dat er een kans is op eitjes zal ik ze dan wel of geen broedblok geven.

Door alle nieuwe veranderingen en toekomstige bewooners had ik in eerste instantie besloten geen blokken op te hangen maar vindt het ook best wel sneu voor hun als ze de eitjes zo plomp verloren ergens op de grond gaan leggen

Dilema dus wie heeft er tips

groetjesssssss

Sanna

Hoi Larissa,

Je zou even af kunnen wachten of er wel ècht eitjes gaan komen. Niet iedere wipwap leidt tot eieren. Een nestblok zou het alleen maar aanmoedigen. Als je nog even wilt wachten totdat de nieuwe bewoners er zijn zou ik nu zeker nog geen blok ophangen.

Groetjes, Sanna

Larissa

hey Sanna

Bedankt voor je antwoord...zat eigenlijk al beetje met handen in het haar.

mochten er toch eitjes komen kan ik ze dan gewoon vervangen voor neppers of dan in een blok leggen

groetjes Larissa

Sanna