29 april 2024, 04:02:08

Agressief gedrag.

Gestart door Angy, 27 juli 2010, 12:03:08

« vorige - volgende »

Angy

Beste valkparkietliefhebber,
mijn vogel is een mannetje van 4 jaar oud. Het lijkt alsof hij iets van een nesteldrang heeft. Gaat in de hoek van zijn kooi met zijn staart erg hoog zitten en we mogen hem niet storen. Hij sloopt nu ook zijn badje en laddertje en als we er wat van zeggen dan bijt hij. Normaal gesproken blaas hij wel, maar tegenwoordig bijt hij zelfs in je vinger. Weten jullie hier een reden van? Ik hoor het graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Angelina Bholai

bobbie

Uhhh ....... weet je zeker dat het een man is? Klinkt als een broedse pop. :)

Groetjes, Nel :)

Angy

Ze hebben gezegd dat het een mannetje is, maar ik betwijffel het inderdaad. hihi
Weet iemand dan ook of ze een soort diaree krijgen? Hij/zij slaapt op dit moment erg veel.
Niet erg energiek meer. En heeft ook geen eitje gelegd. Dus ik weet niet wat ik met apenkopje (naam gekregen van mijn opa) :-\moet doen.

♪ Marlies

Heb je misschien een foto van apenkopje, dan kunnen we misschien zien of het wel een mannetje is.

Zoals je het gedrag beschrijft, lijkt het mij ook een broedse pop.

Groetjes Marlies ;)

Angy

Hoi allemaal,
Ik moest uiteindelijk toch naar de dierenarts, want de vleugels begonnen te hangen.
Blijkt inderdaad een pop tre wezen. Ei is operatief verwijderd, maar toen we thuis kwamen had Apenkopje nog een keer een verassing, want na de operatie (die om 14.00 uur) in de middag legde ze om 18.30 's Avonds weer een ei. Ik begreep dat dit niet normaal is, omdat ze eigenlijk 24 uur nodig heeft om weer een eitje te creeeren. Dokter heeft mij gewaarschuwd dat ze binnen nu en vanavond waarschijnlijk nog een ei gaat leggen. Ik vraag me alleen af hoeveel ze kunnen leggen nu ze eenmaal is begonnen. Ik moet ook andere voeding halen en moest gisteren helemaal naar het einde van Den Haag om het te halen.
Gelukkig heeft ze haar narcose overleefd, maar ik vertrouw het nog steeds niet. Ze is nog steeds te stil naar mijn mening.

Bedankt voor jullie advies! :D

groeten,
Angy

Paula

Het leggen van een eitje vergt veel van een pop. Als de pop dan ook nog eens legnood heeft gehad en er meteen een volgend eitje kwam is dat helemaal vermoeiend. Het kan nog wel een paar dagen duren voor ze weer 'de oude' is.
Laat haar maar rustig op haar gemak bij komen.
Succes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)