Discussie: herplaatsing jonge valkjes

Gestart door Peggel, 28 juli 2010, 00:59:09

« vorige - volgende »

Peggel

28 juli 2010, 00:59:09 Last Edit: 28 juli 2010, 08:52:38 by Rianne
Naar aanleiding van dit herplaatsingsbericht:
Lieve allemaal,
Ik weet dat we hier een keurige advertentie afdeling hebben waar ik mijn valkjes te koop zou kunnen aanbieden. Dat voelt echter zo onpersoonlijk en ik merk dat ik het echt ontzettend moeilijk vindt om ze te herplaatsen. Ik wil ze zo ontzettend graag een goed tehuisje geven en waar kan dat beter dan bij iemand hier op het forum? Het zijn wildkleur valkjes, hun moeder is gepareld en vader wildkleur. Ze eten zelfstandig en zijn handtam. Is er iemand hier op het forum die één van deze schatten een goed tehuis wil geven?
We wonen in Capelle aan den IJssel.
Hartelijke groeten,
Hylke


nu is het natuurlijk wel zo (vind ik)
dat nog even en mensen willen helmaal niets meer betalen voor een vogel waar ze wellicht 20 jaar plezier aan kunnen beleven.

eerlijk gezegd heb ik wel eens vogels gratis weggedaan aan mensen die ik ken.

maar aangezien ik mijn overige jongen moeilijk kwijt raak, ondanks dat ik 1 van de weinige ben die de ouders getest heb op ziektes a € 100.= per test.
gaan mensen altijd op het goedkoopste af.

natuurlijk is het jouw keuze om ze gratis weg te doen, maar bij iemand die niets voor over heeft, kan je er eerder vanuit gaan dat ze ook makkelijker weggedaan worden.

ieder zijn/haar mening.
maar ik vind dit wel een beetje overdreven.

wie weet zijn er hier nog mensen die het met mij eens of oneens zijn, ieder zijn ding.
je hoeft er geen cent aan te verdienen, maar je onkosten eruit halen vind ik dan wel het minste.

gr. Peggy ;)

bobbie

Citaat van: Peggel op 28 juli 2010, 00:59:09
nu is het natuurlijk wel zo (vind ik)
dat nog even en mensen willen helmaal niets meer betalen voor een vogel waar ze wellicht 20 jaar plezier aan kunnen beleven.

eerlijk gezegd heb ik wel eens vogels gratis weggedaan aan mensen die ik ken.

maar aangezien ik mijn overige jongen moeilijk kwijt raak, ondanks dat ik 1 van de weinige ben die de ouders getest heb op ziektes a € 100.= per test.
gaan mensen altijd op het goedkoopste af.

natuurlijk is het jouw keuze om ze gratis weg te doen, maar bij iemand die niets voor over heeft, kan je er eerder vanuit gaan dat ze ook makkelijker weggedaan worden.

ieder zijn/haar mening.
maar ik vind dit wel een beetje overdreven.

wie weet zijn er hier nog mensen die het met mij eens of oneens zijn, ieder zijn ding.
je hoeft er geen cent aan te verdienen, maar je onkosten eruit halen vind ik dan wel het minste.

gr. Peggy ;)


Misschien een onderwerp bij het "discussieplatform"?
Dit is iemand anders zijn topic en dan zal er hier niet zo snel gereageerd worden (vind ik). Als je dit bij het discussieplatform plaatst krijg je wellicht reacties, in ieder geval van mij.

Gr, Nel :)

Rianne

Hallo allemaal,

even voor de duidelijkheid, het onderwerp "Gratis herplaatsen jonge valkjes" staat hier ter discussie en NIET de persoon die zijn jongen wil herplaatsen. Het geciteerde stuk is alleen de aanleiding tot deze discussie.

Rianne, moderator Valkparkiet.com

bobbie

Hoi Peggel,

Tja, de markt lijkt ook wat verzadigd te raken wat valkparkieten betreft.

Er zijn mensen die hun valkparkiet niet aan een nieuw adres kunnen helpen, via de verkoop. Dit heeft niet altijd met verzadiging te maken, maar ook vaak met mutatie. Een wildkleur is minder in trek dan een albino bijvoorbeeld.

Er zijn ook mensen die liever hebben dat ze via een valkparkietensite aan een adres komen voor hun jonkies en zo zeker weten dat ze bij liefhebbers zitten, dan te koop zetten op Marktplaats. Dat zijn keuzes die gemaakt worden.

En mensen die gratis een valkje krijgen zouden deze ook eerder weer weg doen? Waar is dit op gebaseerd?

Ik heb 2 herplaatsers (gratis!): 1 plukker en 1 giller.
Verder heb ik 3 valkparkieten uit het asiel gehaald, de eerste 2 hoefde ik niets voor te betalen maar dat heb ik wel gedaan, de 3e moest ik een bedrag voor geven en daarvoor heb ik meer gegeven dan het vaste bedrag wat er voor staat.
Ook heb ik een jong terug wat 4 jaar geleden bij mij is geboren.

Ik kon, toen ik nog kweekte, ook makkelijk mijn jonkies kwijt, voor geld. Maar ik denk dat als ik er 1 niet kwijt zou kunnen dat ik hem ook gratis weg gegeven zou hebben. En het bedrag wat ik er voor vroeg dekte beslist niet de kosten die ik had gemaakt.

Het gaat hier om liefhebbers, hobbykwekers. Het hart spreekt dan wat meer dan de portemonnee.
Ik weet dat jij ook een hobbykweker bent met het hart op de juiste plaats, maar misschien een net iets andere insteek dan ik. ;)

Ieder zijn mening hoor, en die respecteer ik ook. Niets mis mee. Alleen ik denk er wat anders over. :)

Ik ken trouwens mensen die gratis een valk van mij hebben gekregen (uit dierenasiel vandaan, daarna herplaatst; mensen die een nieuw adres voor een valk zochten, daarbij bemiddeld) en dan spreek ik zeker vanaf zo'n 10 jaar geleden. Alle valken wonen nog waar ze gebracht zijn, buiten degene die inmiddels zijn overleden natuurlijk.
Eén valk uit het asiel die herplaatst was, werd na 4 jaar weer naar mij gebracht. Deze kon door omstandigheden daar niet blijven wonen en die woont nu dus al weer enkele jaren bij mij. ;)

groetjes, Nel :)