18 mei 2025, 05:23:10

PDD

Gestart door mariannenl, 26 juli 2010, 11:06:43

« vorige - volgende »

mariannenl

wie is die man (HANS) die bij de verkooppagina zijn verhaal doet over PDD
dit zou bij een overleden valkje van hem zijn geconstateerd

is hij hier lid ?

wat hij vertelt is een vreselijk verhaal, als PDD echt de diagnose was van zijn dierenarts zijn al zijn vogels verdacht en zullen getest moeten worden
Ik heb hem de link gegeven van de site van Gerry Dorresteijn, patholoog bij vogels die in de NOP in Veldhoven zit en zeer veel onderzoek doet naar deze ziekte en er ook een Stichting voor heeft opgericht
Ik heb de mailer prive  deze link toegestuurd en een berichtje dat een halve maand quarantaine niet zal helpen hij zal alle vogels moeten laten onderzoeken want de ziekte kan elk moment (weer) uitbreken !

link van de site:

www.noivbd.nl
kijk  dan bij het kopje PDD

Marianne

Rianne

Hoi Marianne,

ik weet niet of hij hier lid is. Ik denk eigenlijk dat als dat wel zo was, hij het bericht wel op het forum zou plaatsen ipv op de verkooppagina.
Heb je ervaring met deze ziekte? Of heb je er veel over gelezen?

mariannenl

...ik heb die lezing meegemaakt in de NOP in Veldhoven waar Gerry actief is en speciaal een Stichting heeft opgericht voor nader onderzoek en bestrijding van deze dodelijke zieke

Vreselijk dit, daarom laat je vogels altijd . groot op klein testen voor deze ziektes, en wat belangrijker is "observeer "
Aan gedrag, bv veel te veel eten en dun blijven, onerteerde zaadjes in de voeding kun je heel veel zien

Ik heb medelijden met de schrijver, en zoals hij aangeeft een quarantaine van 6 maanden zal niet gaan helpen, want de ziekte kan elk moment weer opduiken en elke vogel die bij een besmette vogel heeft gezeten is verdacht

Marianne