12 mei 2025, 19:25:11

Is hij misschien ziek?

Gestart door Kiko, 25 juli 2010, 14:49:30

« vorige - volgende »

Kiko

Hallo,
Mijn valkje koko heeft al sinds ik hem heb gekocht een raar verenpak. Ik heb vanalles geprobeerd, maar hij blijft zo. Wie kan mij vertellen wat het is? Is hij misschien ziek, of kan het ouderdom zijn?

Ik hoor het graag! :)
Alvast erg bedankt
Groetjes kim en een knuffel van koko

coolsille2

Ik vind zijn veren niet zo heel vreemd.
Toch zou ik eens kijken of hij beestjes heeft,heeft hij dat dan kan je in de dierenwinkel een spuitbus tegen beestjes kopen.
P.S:hoe oud is koko

Kiko

Hij is heel erg ruig, ipv glad. misschien is het slecht te zien omdat ik de foto's heb moeten verkleinen.

Hoe oud koko is, dat weet ik niet. Heb niet het idee dat hij al heel oud is

mvg

coolsille2

misschien als hij nog heel jong is zijn het nog zijn donsjes alhoewel hij al in de ruig zit schat ik toch een jaartje ofzo

jeroenn

ik vind hem er niet echt lekker uit zien.
houd zijn poep ook goed in de gaten.
slapt het valkje ook veel?

Kiko

hij poept goed. Maar wat mij wel opvalt is dat hij vaak met zijn snavel in de veren zit, alsof hij jeuk heeft. Had hem tegelijk gekocht met een ander valkje. Ze hebben ook ongv. een half jaar met elkaar in de kooi geleefd, maar zij heeft helemaal nergens last van. Dus lijkt het me ook niet iets wat besmettelijk is.
Hij slaapt ongv. net zovaak als de anderen. Maar is erg aggresief naar andere vogels. Terwijl de anderen rustig naar elkaar zijn.

Sanna

Ik vind hem er ook erg rommelig uitzien. Ik begrijp dat hij er al minstens een half jaar zo uit ziet? Dan zou ik toch eens een bezoekje aan een vogelarts gaan brengen met hem. Parasieten zullen het wel niet zijn, want dan hadden die anderen er ook last van gehad, maar misschien heeft hij wel ergens een tekort aan. Ook kan hij een huidprobleem hebben.

Groetjes, Sanna