Van de een op de andere dag niet meer kunnen vliegen (jong)

Gestart door Rianne, 26 juli 2010, 11:34:26

« vorige - volgende »

Lin

Moet ik vrezen voor de drie valken van jou hier?
Kan je niet wat tijdelijk anders bij je moeder zetten? Ondanks dat ze niet tegen vogels kan, iemand anders? Hoe is het met het gewicht. Blijft dat gelijk? Hoe oud zijn ze nu eigenlijk?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

O Riannne, wat erg!! Ik hoop dat het geen KDS is... Afwachten op de uitslag, wat een ellende is dat. Sterkte...

Groetjes, Sanna

Rianne

Ik weet het niet Lin... kan er niks over zeggen. Eerst de uitslag maar afwachten. En als het wel KDS is, hoop ik dat ze er meer over kunnen vertellen.

•=Bonnie=•

Hopelijk is het geen KDS.  :-\

De andere jongen die nu dood gegaan zijn, vertoonden die dezelfde verschijnselen voor wat betreft het niet kunnen vliegen en het vermageren?

Komen de jongen met problemen allemaal uit hetzelfde nest?

Acuut Kalkgebrek kan ook veel problemen geven zoals:

Ticks
Niet (goed) kunnen lopen of vliegen
Verlammingsverschijnselen
Problemen met slikken (en dus vermageren)
Uitvallen van lichaamsfuncties.

Ik duim dat het niets is wat Rhody in gevaar gebracht heeft en dat de rest van je koppels geen problemen heeft.  :-\

Rianne

Hey Bonnie,
nee ze komen niet uit hetzelfde nest, het jong dat nie tkon vliegen komt uit een ander nest.
Het enige verschil met de andere jongen is dat die wel hun vleugels konden gebruiken. De vermagering ging echt van de een op de andere dag leek wel.

Rianne

Daarnet even telefonisch contact gehad. Ik moet het lijkje direct doorsturen naar het speciale lab in Utrecht, ivm de verdenking op KDS.
Hoe lang het al 'sluimert' is niet te zeggen, het kan zijn dat een valkje het al jaren heeft en dat het nu zomaar naar boven komt. Dus het gevalletje van vorig jaar wat ik vertelde, hoeft er niks mee te maken te hebben.
Nu spoken er zoveel dingen door mijn hoofd... Mocht het KDS zijn, kan ik de kwekerij wel sluiten. Dat is op zich geen ramp, eieren kun je vervangen en de jongen die ik nu nog heb (en er liggen nog eieren...) zitten me niet in de weg. Maar wat als de jongen die ik in de jaren heb gekweekt, en verkocht, het ook hebben?? Ik moet er niet aan denken dat andere mensen hier nu ook de dupe van kunnen worden... :'(
Het enige wat ik nu kan doen is duimen en hopen dat het geen KDS is, dat Rhody GEEN gevaar heeft gelopen in de periode dat de jongen hier waren en dat er niet nog meer valkjes overlijden...

Caroline

Nog even een paar hele spannende dagen dus voor jou.  :-\

De nachtmerrie van iedere vogelliefhebber.  :'(

Heb je al een idee hoelang het gaat duren voor je de uitslag van de sectie hebt??

Sterkte meis.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Ik stuur het vandaag op, zo laat mogelijk op de dag ivm het koud houden van het lijfje. Dan heeft het lab het morgen en hoop ik dat ze het die dag nog kunnen onderzoeken. Kliniek Feld stuurt ook een brief, of belt even, dat weet ik niet meer, omdat het valkje afgelopen donderdagnacht al is overleden. De kliniek stuurt het namelijk ook door en dan gaat er weer een dag overheen.

Eerst ppgz, en nu dit... :'(

Saar



Sanna


*Manon*

Jeetje Rianne, wat een spannende dagen!
Ik duim mee dat het meevalt.
Ik wens je sterkte met wachten op de uitslag!
:-*

Groetjes Manon

carco

Jeetje zeg, dat klinkt heftig.
Ik hoop dat het allemaal mee valt en het niet KDS is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Jee, wat jij nu weer mee maakt. :-\

Hopelijk is het geen KDS.

Kun je Rhody daar niet op laten testen, voor je eigen gemoedsrust ?

Sterkte met wachten op de uitslag, laten we hopen dat die goed is.

Groetjes Marlies

•=Bonnie=•