Van de een op de andere dag niet meer kunnen vliegen (jong)

Gestart door Rianne, 26 juli 2010, 11:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Ze kan de schoudertjes zeg maar wel bewegen, dus de vleugeltjes ietwat opzij zetten. Ik heb ook het idee dat ze wat kouder aanvoelt als de andere jongen, misschien dat de doorbloeding naar de vleugels wat minder is? Het is zo sneu voor het valkje, ik baal er onwijs van...

Paula

Dat kan ik mij voorstellen dat je er van baalt. Is ook helemaal niet leuk, zoiets. Hoe is het valkje er zelf onder?
Dat ze wat kouder aanvoelt, zou kunnen komen doordat ze wat minder beweegt. Als je zelf bv je enkel verstuikt hebt en er niet veel mee doet, wordt jouw voet ook kouder.

Hopelijk wordt het toch (snel) beter.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Rianne

Ze scharrelt heel af en toe wat in de houtkrullen, poetst wat en zit bij de andere jongen. Heel wat anders als haar zusjes, die door de voliere heen fladderen en al bij het voer zitten :-\ Ik heb een bakje voer erbij staan maar daar kijkt ze niet naar. Maar dat is nog niet zo erg vind ik.
Ze doet net zo veel/weinig als de andere jongen, maar die voelen wel warm aan als je ze oppakt.

Paula

Dan is het kouder aanvoelen waarschijnlijk toch een lichamelijke reactie op het 'niet helemaal in orde zijn' denk ik.
Ze poetst zich in ieder geval en dat is toch wel hoopvol. Een vogeltje wat écht niet in orde is, ziekelijk, zal zichzelf niet echt poetsen.
Wie weet gaat het met een weekje een stuk beter.
Houd je ons op de hoogte? (Hoef ik natuurlijk niet te vragen, weet ik, maar toch ...  ;)  )
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Rianne

Ik zie het vandaag somber in met het valkje. Ze is erg mager ondanks de 4 a 5 voedingen van 7-8 ml. Misschien is er meer mis met dit beestje dan ik zo kan zien.

Paula

Oei Rianne, dat klinkt niet goed.  :(
Dat ondanks dat ze ontstekingsremmers en vitaminen toegediend heeft gekregen.
Kan het kleintje misschien wormen hebben?
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Rianne

Dat had ik in de ontlasting moeten zien. En in plaats van dat die muts bij de andere valkjes gaat zitten, zit ze er naast :-\
Ik kijk het morgen nog even aan en anders moet ik maar overwegen om haar te laten euthaniseren...

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Citaat van: Rianne op 30 juli 2010, 00:49:31
Dat had ik in de ontlasting moeten zien. En in plaats van dat die muts bij de andere valkjes gaat zitten, zit ze er naast :-\
Ik kijk het morgen nog even aan en anders moet ik maar overwegen om haar te laten euthaniseren...


Als jongen apart gaan zitten, is het niet goed. Wat hier ook de oorzaak van mag zijn.
Sterkte!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Sanna

Ach wat sneu Rianne... Ja, dan zal er inderdaad waarschijnlijk wel meer aan de hand zijn. Sterkte ermee...

Groetjes, Sanna

Gerda

Dit soort dingen zijn de inderdaad de minder leuke kanten van het kweken. Als een jong van een paar dagen dood gaat, dan is het al vervelend, maar een jong van een paar weken, dat is altijd flink slikken. Het zijn dan ook al echte valkjes. Een echt leventje!

Gelukkig ben jij goed in staat in het belang van het kleintje te beslissen en juist niet onnodig lang door te gaan terwijl de kleine dan beter af zou zijn wanneer het leven eindigt.

Sterkte!

G

Rianne

Hallo allemaal,

ik hoef niet meer te beslissen, het lijkt erop dat ze al slapend zo in elkaar is gezakt en overleden. Ik ga het jong in de koelkast bewaren en maandag even bellen naar de kliniek van Feld dat ik het op ga sturen. Dit omdat de jongste van de 4 valkjes die bij haar in de kooi zitten, van de week ook dood in de kooi lag.

Sanna

Ach wat jammer Rianne.... :'(.
Ja, dan is het inderdaad beter om te kijken of je de doodsoorzaak kunt achterhalen. Nou, succes met de uitslag dan maar... :-\

Caroline

Ach, wat verdrietig  :'( maar aan de andere kant ook fijn dat ze in haar slaap is ingeslapen en jij nu niet voor haar deze keuze hoeft te maken.

Verstandig van je dat je sectie laat verrichten op haar lichaampje, zeker omdat er van de week in dezelfde kooi ook al een jong dood lag.  :-\

Sterkte met het een plekje te geven.

Ik duim dat je geen hele nare uitslag van de sectie krijgt.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Ach Rianne, wat triest. :'( Voor de kleine misschien het beste, ik weet het niet. Het is voor jou wel fijn dat je niet hebt hoeven te beslissen, dat heeft de natuur voor je gedaan.

Sterkte ermee, Nel