14 mei 2025, 10:05:11

Raam/deur open??

Gestart door Didi, 13 januari 2004, 00:42:08

« vorige - volgende »

Didi

Hoi,

Hoe doen jullie het in de zomer met de deuren en ramen als je vogel vrij rondvliegt? Mijn ouders houden er nogal van om alles 's zomers open te zetten, maar dan kan ik dus mijn valkje niet rond laten vliegen. Zelfs 's avonds staat meestal de achterdeur open en vaak ook nog een raam. Ik kan hem toch niet de hele zomer in z'n kooitje laten zitten.  :-/

Groetjes Diane

Karin

Je kunt toch een uur of 2 per dag alles dicht doen en hem dan rond laten vliegen ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

Ja, of neem hem mee naar je eigen kamer en laat hem daar ff zijn gang gaan..

Groetjes,
   Trudie

Kolkkie

Hoi Diane,

Tijdens de ergste hitte heb ik juist mijn ramen dicht, anders wordt het een sauna op mijn kamer.
De valkjes hebben dan bijna de hele dag om lekker rond te banjeren.
Als het 's avonds koeler wordt, gaan de valkjes de voliere in  en zet ik lekker mijn raam open.
Beneden is dan alles dicht ivm de airco, al blijft het natuurlijk oppassen voor opengaande deuren.

Als dat geen optie is, kan je zoals Karin zei de ramen een paar uurtjes dichtdoen en dan je valkjes lekker laten fladderen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Diane,

Ik heb hier horren in de ramen gemaakt zodat ze gewoon open kunnen zonder dat de valkjes kunnen ontsnappen.
Nooit proberen met de ramen open je valkje eruit te laten.
Ook al zijn ze nog zo tam als ze schrikken en in paniek wegvliegen vinden ze vaak de weg niet meer terug.
Zeker met open ramen oppassen dat je valkje niet op de tocht staat want ze hebben zo een longontsteking :-(

Groetjes, Paul

bogey

Ik heb inderdaad ook alle ramen voorzien van horren. Zowel boven als beneden. Scheelt in muggen en in het wegvliegen vogels. Ook voor de tuindeur heb je hoordeuren.

jacko

hey diane

in de zomers heb ik ook een paar uur dicht zodat mijn valkje rond kan vliegen en badderen in z'n badje.

groetjes miranda en jacko(valkje)

ziralioness

Mijn valken ''wonen'' bij mij op de slaapkamer. Ik heb daar 2 grote ramen. 1 zit een hor achter, als ik het raam opendoe zit er dus een hor voor. (En dat is een HELE stevige hor) Die is vaak open, ook wel als de valkjes los zijn. :) Alleen nooit op kiepstand, want dan ben ik bang dat ze erachter klem komen te zitten.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...