25 april 2024, 18:07:14

voedsel test

Gestart door Lique, 13 januari 2004, 13:38:09

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Mariska,

Ik koop het per zak van 20 kilo en dan is het helemaal niet duur meer dan kom je op 1,25 of minder per kilo.

Hoi Annemarie,

Ja ik heb hier 19 vakjes, 1 rosella en 1 grasparkiet en ze eten allemaal hetzelfde voer.
Dus dan gaat het wel heel snel dan is een kilo met een of 2 dagen zowat op :-)

Hoi Suzanne,

Wat het voer kost maakt me niet uit hoor als het maar goed is.
Het voer wat ik heb kost normaal per kilo ook 3 euro maar als je meer koopt word het veel geodkoper.
Voor 1 vogel schiet het niet op om dan 20 kilo te kopen maar voor 20 wel natuurlijk.
Dus wat de prijs van pellets betreft zou ik dat geen probleem vinden maar hier zouden ze het echt niet eten.
De meeste in elk geval zeker niet die verhongeren nog liever.

Groetjes, Paul

suus

ja paul, helemaal mee eens. Maar voor hetzelfde meer betalen, terwijl er redelijk in de buurt hetzelfde te koop is voor veel minder is natuurlijk wat anders...
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Kolkkie

Hoi Suzanne,

Ik voel mij niet aangevallen, ik heb het juist voor mijn kanjers over. Voor sommigen zal het denk ik mss zowat onbetaalbaar zijn.
Mijn vader zit bij mij thuis altijd te zeuren dat de valkjes beter te eten krijgen dan wij in het gezin  :D :D.

Als ze in de rui zijn krijgen ze van mij XtraVital. Volgens een berekening zou ik er 8 dagen mee doen, dus kan ik iedere week naar de dierenwinkel om dat te halen, en dat doe ik ook :).
Als ze niet in de rui zijn meng ik het gewoon door het schepvoer heen, in een verhouding 1:3.

Als ik de kosten vergelijk met wat de katten aan voer krijgen zijn vogels, ondanks het duurdere voer, toch echt stukken goedkoper.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

BIRDIE

Hoi Suzanne,

Ik vind ook dat je gelijk hebt al is het echt zo dat sommige met hun vinger op hun voorhoofd tikken en zeggen dat je gek bent.
Maar als je zo'n diertje koopt dan kies je ervoor. En een valkje komt niet vrijwillig bij je wonen en kan niet praten en zeggen wat beter voor hem is dus moeten wij standaard gewoon het beste kiezen, toch?

Groetjes,

Annemarie

Lique

CitaatHoi Lique,

Ik zag dat het plaatje van die pellets ook bij de dierenvriend vandaan kwam wat je gepost had.
Koop je daar zelf ook de pellets?
Ze zitten hier vlak ik de buurt en voor 1,50 brengen ze alles langs en daar kan ik amper zelf voor rijden dan ben je aan benzine al meer kwijt.
Ze hebben daar wel veel speciaal voer en andere dingen en ik ben al in de winkel geweest daar en ziet er goed uit.
Als mijn voer op is ga ik daar proberen te bestellen even kijken hoe die bezorgservice werkt :-)

Groetjes, Paul
Hoi Paul,

Ja, ik heb even een plaatje 'geleend'om e laten zien welk voer ik ook geef.
Maar nee, ik koop het voer gewoon hier bij de groothandel. Ik haal gewoon een pak op, als ik weer 25 kilo voer nodig heb.
Soms meng ik ook een paar pellets door het voer heen, zodat het wat veelzijdiger wordt.

Groetjes Lique

Lique

CitaatHoi Suzanne,

Ik vind ook dat je gelijk hebt al is het echt zo dat sommige met hun vinger op hun voorhoofd tikken en zeggen dat je gek bent.Maar als je zo'n diertje koopt dan kies je ervoor. En een valkje komt niet vrijwillig bij je wonen en kan niet praten en zeggen wat beter voor hem is dus moeten wij standaard gewoon het beste kiezen, toch?

Groetjes,
Annemarie
Hoi Annemarie,

Nee, een valkje komt niet 'vrijwillig' bij je wonen. Je moet er ook rekening mee houden, dat een valkje alleen ook al veel geld kost, laat staat 30 of 40.
Een zak met 25 kilo voer is er bij mij zo doorheen.
En dat kost natuurlijk ook ongelooflijk veel.
Daarom zijn we ook blij dat als we jongen hebben, dat we daarvoor onze eigen valkjes weer goed kunnen onderhouden.
Ansders kunnen wij het ook niet echt betalen.
Of tenmisnte niet zo uitgebreid als ze nu krijgen.
Ze krijgen in de voliere parkiet grof, papegaaienvoer, valkparkiet superieur en dan nog vanalles erdoorheen.
OP 25 kilo zet ik al ruim een kilo papegaaienvoer.
Dat is ook verschrikkelijk duur.
Maar het is wel belangrijk dat je zelf ook nog normaal kan leven.
Als je dat niet kan, zou je toch iets moeten opgeven.
En als ik het goed heb, hebben de valken het ongelooflijk goed.
Heb ik het iets minder goed, hebben de valken het alsnog goed, maar wel minder uitgebreid.


Groetjes lique

Lique



Dit vinden ze ook ongelooflijk lekker.

Paul

Hoi Lique,

Wij hebben meestal fruitcocktail van vitakraft.
Maar als ze die Prestige Tonicum zo lekker vinden ga ik dat zeker proberen als ik niet voer haal.
Dan bestel ik meteen wel een pak erbij,
Ze hebben trouwens ook snoepstokken van dat merk ken je die?
Die zijn volgens mij ook heel goed als je het stukje leest wat erover gaat die wil ik ook proberen.
Als ze daar echt gek op zijn is dat zeker goed om die dan elke keer te nemen.
Ze zijn iets duurder dan die andere maar als ze echt beter zijn is dat de het wel waard.

Groetjes, Paul

Parkietenmeid

even een reactie op dat Tonicum;

ik zag dat  daar pinda's doorheen zitten. Maar pinda's zijn toch niet zo goed?  Te vet ?

Paul

Hoi Pakietenmeid,

Pindas zijn wel vet maar als ze het met mate eten mag het wel.
Zonnebloempitten zijn ook heel vet en die zitten toch bijna overal in.
Ik denk ook dat er niet heel veel in dat pak tonicum zullen zitten hoor het is van een heel goed merk die zullen best wel onderzoek gedaan hebben wat het beste voor de vogels is.
En als een valkparkiet regelmatig even wat kan vliegen is het vet er zo weer af dus dan maakt het niet uit.
Een valkje wat altijd in de kooi zit en er nooit uit komt zal er wel meer last van hebben maar dat heb je net zo met zonnepitten.

Groetjes, Paul

BIRDIE

Hoi hoi,

Ik wilde even zeggen dat mijn valkje duidelijk een voorkeur heeft voor de fruit Tonicum van Versele-Laga. Er zitten inderdaad gepelde pinda's in, maar niet veel hoor. Mijn Birdie eet zelf geen zonnebloempitten en geen pinda's uit de Tonicum omdat ze (denk ik) te groot zijn en hij ze niet zelf pelt.
Birdie zit de hele dag los en is gek op vliegen wat hij dus het grootste gedeelte van de dag doet. Hij heeft het 'vet' uit de zonnebloempitten en de pinda's echt nodig, dus maakt ik ze open en klein zodat hij ze toch eet. Anders wordt hij echt mager.

Groetjes,

Annemarie

pietie

Heey
Ik heb voer met zonnepitten.
Maar nu zeggen ze dat ze daar dik van worden maar kan iemand mij zeggen wat voor een voer ik ze dan kan geven?? :)
Groetjes claudia

Peewee! :D

Paul

Hoi Claudia,

Dat er zonnepitten in het voer zitten is helemaal niet erg zeker als het koud is kan het juist wel goed zijn ook.
Als ze maar ook de andere zaadjes opeten en niet alleen de zonnepitten.
Maar dat verala laga Premium voer is gewoon heel goed voer waar ook nog vitamines, mineralen en aminozuren aan toegevoegd zijn.
Maar mijn valkje is ook al aardig oud geworden met gewoon voer, de laatste tijd ben ik wat meer andere voersoorten aan het proberen.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hallo,

ik heb ook dat Prestige voer en ik vind het zeer goed voor Chewy, hij eet het ook graag.  Alleen zonnebloempitten en andere grotere zaden eet hij niet.  Hij krijgt ook nog eivoer door zijn gewoon voer gemengd en hij heeft ook een potje van die Prestige fruit tonicum staan maar daar kijkt hij niet veel naar om.

Wat me wel opvalt bij hem is dat als hij een snoepstaaf krijgt, hij die eerst bijna volledig opeet voordat hij terug naar zijn normaal voer gaat en van die snoepstaaf eet hij dan wel de zonnebloempitten. :-/

Groetjes
Annouschka

Lieve

wie o wie??????

Als je van voer wilt wisselen kan je dit dan onmiddellijk of moet je net als bij honden en katten eerst een tijdje (veertiental dagen) mengen met het oude voer? :-/ :-/ :-/

Groetjes, Lieve