3 mei 2025, 09:33:24

Chinese kool

Gestart door Kelly Stark, 9 februari 2004, 22:42:04

« vorige - volgende »

Kelly Stark

Hallo iedereen,

Mag een valkje chinese kool eten?

Groetjes Kelly
Kelly

Karin

koolsoorten kun je beter niet geven, net als prei en veel spinazie.

groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Van prei kunnen ze bloedarmoede krijgen en in spinazie zit teveel ijzer waar ze problemen mee kunnen krijgen.
Maar wat is de reden dat ze geen kool mogen ik heb dat inderdaad vaker gehoord.

Groetjes, Paul

Kelly Stark

Hoi hoi,

Kan kloppen hoor. Ik heb ook 2 fretjes en die mogen absoluut geen koolsoorten eten. Zou erg schadelijk zijn. Daarom dat ik het even wilde checken  ;)

groetjes
Kelly

Inger m

Hoi,
Konijnen en cavia's mogen wel kool, maar in beperkte mate. dit kan schadelijk zijn, omdat de darmen kunnen gaan gassen daardoor, waardoor ze trommelzucht kunnen krijgen. Ik geef dus wel kool, ook chinese kool maar in beperkte mate. Omdat de konijnen in de voliere zitten, kunnen de vogels (en valken) er wel van eten, maar ze hebben toch de voorkeur voor andijvie, appel ed :D.

Overigens fretten eten toch uitzichzelf al niet zo snel groente, omdat het vleeseters zijn? Of toch wel?

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Karin

Inderdaad, i.v.m. de gassen die zich kunnen ophopen in de darmen. Nu kan een klein hapje natuurlijk geen kwaad, maar echt een plukje egevn zou ik zie aandurven. Geef eens broccoli, dat is erg gezond en bij mij plukken ze er echt aan. Lusten ze het niet pak dan een heel klein beetje pindakaas en smeer een heel dun filmpje over de brocolli. Verder zijnz ebij mij echt dol op andijvie en soms wat peen julienne. Maar ik hoef niet met gewone worteltjes aan te komen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kelly Stark

Hoi,

Gisteren Luca een stuk wortel gegeven, daar moest ze niet echt iets van weten. Van de courgette en komkommer ook niet en de sla daar heeft ze wat aan gepruld maar niet van gegeten. Zal toch maar eens andijvie gaan halen...

Fretjes zijn vleeseters ja, maar ze lusten hier af en toe wel een stukje komkommer of paprika. Maar ze mogen het niet te veel, is niet goed voor hun spijsvertering. Fretten verbranden heel snel.

Groetjes Kelly
Kelly

Paul

Ik geef ze hier wel eens in stukjes gesneden sperziboontjes en in stukjes gesneden spruitjes dat eten ze heel soms wel maar niet alle valkjes helaas.
Alleen is spruitjes toch ook een soort kool?
Ze hebben er in elk geval nog nooit last van gehad.

Groetjes, Paul