25 april 2024, 20:11:45

vraagje

Gestart door cedric96, 23 juli 2010, 19:27:43

« vorige - volgende »

cedric96

hallo iedereen heb een vraagje  ik heb een koppel dat jongen heeft gehad . de jongen zijn uitgevlogen als ik op vaknatie was voor een week . als ik weg was zijn de jongen uitgevlogen en de pop is terug beginnen leggen heeft ondertussen al terug 4 eieren . nu is mijn vraag moet ik dat nestblok uitkuisen ?? want dat liegt nog vol met stront van het vorige nest . maar ik denk als ik het uitkuis dat ze stopt met broeden . help mij alstublief

mvg cedric

Peggel

hoe lang liggen die eitjes er nu al?

hoeveel jongen zaten hiervoor erin?

als het echt vies is, want je zit ook met de warmte waardoor je eerder infecties kan krijgen, kan je beter het blok leeg halen, en de eitjes zo neer leggen zoals ze lagen (ivm het draaien van het kuiken)
en dan heel snel de boel leeg gooien en verse houtsnipper en zaagsel terug doen.
dit zou binnen enkele minuten gedaan kunnen zijn, maar niet met water ofzo gaan werken.

succes ermee;)

cedric96

beste
er zatten 3 jongen in . en er liggen 4 eitjes, maar hoe kan ik zien hoe ze laggen? op  de eitjes een stip ofzo zetten?

Peggel

neen.
rapen zoals ze liggen, niet naar links of rechts retten.

bedenken misschien dat je een puzzel aan het leggen ben, ik weet het anders ook niet uit te leggen, zorgen dat er niet geschut wordt.

misschien met een potlood 1 klein stipje zetten zodat je zeker weet dat die kant echt boven was..?? ;)