5 mei 2025, 18:40:48

Geel balletje

Gestart door Natalie, 12 november 2002, 14:24:09

« vorige - volgende »

Natalie

Mijn valkje Pino heeft vanaf het begin dat ik hem heb een geel, soort balletje met allerlei rubberen uitsteeksels. (Het is eigenlijk een kattenspeeltje) In het begin deed hij daar niets mee, en liep hij daar alleen maar wat mee rond te sjouwen. Nu zag ik gisteren ineens dat hij die uitsteeksels eraf bijt, want ze lagen overal op de tafel. Ik geloof niet dat hij ze opeet, maar kan het kwaad als hij toch iets van dat rubber binnenkrijgt? Dan gooi ik dat balletje direct weg. Dat zal Pino niet zo leuk vinden want het is echt zijn favoriet

Mandy

Hallo,
mijn advies is om het toch weg te gooien, want een klein stukje wat ie binnen kan krijgen kan al voor een hoop narigheid zorgen. Ze zijn erg gevoelig op maag en darmen en een stukje rubber wat in de darmpjes zou komen kan daar voor een verstopping zorgen met alle gevolgen van dien. :(
Nadat je dit balletje weg gegooid hebt zou ik 'm meteen een nieuw (parkieten) balletje, liefst ook geel (alhoewel ik niet eens weet of ze wel kleuren kunnen zien???), geven. Dit is speciaal voor vogels van een heel hard en dik plastic wat ze niet zomaar kunnen slopen, want sloperds kunnen er inderdaad tussen zitten! ;) Vaak zitten er dan ook belletjes in zo'n balletje, zoek maar 's in een dierenwinkel.
Groetjes Mandy.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Yent'l

Ik zou het ook wegdoen.
Mijn valkje Flupke heb ik eens zo'n plastic parkiet gekocht uit de dierenwinkel, maar hij at heel dat plastic ding gewoon op. Hij heeft er wel niets aan overgehouden (gelukkig maar).