18 april 2024, 08:33:26

Aardappel???

Gestart door Dana, 12 januari 2004, 12:12:27

« vorige - volgende »

Dana

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Rico is nu ineens gek van gekookte aardappels.Een paar weken geleden zaten we te eten en toen kwam ze ineens van mijn aardappels eten. Heb haar een paar hapjes laten nemen en haar later weggejaagt omdat ik ze altijd met een beetje zout kook, en zout is slecht voor ze dat weet ik.
Nu had ik zo gedacht ik kook ze dan 1x per week zonder zout en we doen er dan zelf een beetje zout op dan kan ze een stukje mee eten, maar mijn vraag is dus mogen ze wel gekookte aardappels hebben???
Of is het met en zonder zout gewoon slecht voor ze.
Alvast weer bedankt.


Sanna

Volgens mij is aardappel ook slecht voor ze, familie van de nachtschade. Af en toe kan geen kwaad, maar ik zou het zeker niet 1 keer per week geven.

Kolkkie

Ik weet dat de aardappelplant zelf giftig is. Mensen kunnen daar ook goed ziek van worden.
De knol (de aardappel) is daarintegen niet giftig, want wij eten ze tenslotte.
Dus het lijkt mij dat ze er wel wat van mogen hebben, maar natuurlijk niet zo heel erg veel en niet elke dag.
Het beste is dan natuurlijk zoutloos.
Coco eet al jaren aardappels van onze borden mee, maar ik zie er wel op toe dat hij niet teveel eet.

Als je het toch iet vertrouwd, zou ik het toch niet geven.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Theetje

Hoi Dana,

Mijn Dokus krijgt ook af en toe een gekookte aardappel. Althans een kruimpje dan. Ze is er helemaal wild van. De plant van de aardappel is inderdaad giftig, maar af en toe een stukje aardappel kan geen kwaad.

Bij ons is het zelfs zo erg dat Dokus de tent afbreekt als we gaan koken. Ze begint dan heel zenuwachtig heen en weer te rennen. Soms heeft ze geluk en krijgt ze een stukje en soms heeft ze pech en zal ze het met een stukje fruit of witlof moeten doen.

Wel heb ik ergens gelezen dat rauwe aardappel heel slecht is. Dus dat in ieder geval niet geven.

Groetjes

Theetje


Dana

Hallo allemaal,

Bedank voor jullie reacties. Ik ga haar dus af en toe een stukje geven en niet al te vaak en dan natuurlijk zonder zout.
De valkjes van Theetje en Mariska zijn ook nog steeds gezond dus ik neem aan dat Rico er dan ook niet ziek van word. Maar ik let wel op dat ze niet te veel ervan eet.
Bedankt.

pietie

Hoi
Die van mij zijn gek op chips en frieten.
Maar fruit of groente niks hoor daar eten ze maar een klein beetje van.
Hahahahah als het maar ongezond is.
Groetjes claudia

Peewee! :D

sadelienda

Mijn DA vroeg me eens wat ik mijn vogels voerde waarop ik antwoorde dat ze met de pot mee eten.
Hij gaf mij aan dat mijn vogels geen aardappels mochten hebben. Vogels maken hun eigen vitamine C aan en met aardappel werd dat weer afgebroken.

Ik geef ze dus geen aardappel meer.

Groetjes,

Sadelienda.


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)