15 mei 2025, 01:34:58

Valkje braken

Gestart door Manon, 22 juli 2010, 08:17:04

« vorige - volgende »

Manon

De laatste dagen doet mijn valkje een beetje vreemd. het lijkt net of hij aan het kokhalzen is. Vanmorgen zag ik hem ook daadwerkelijk braken.  Daarnaast is zijn ontlasting ook al een paar dagen erg dun.

Wat kan er met mijn valkje aan de hand zijn.

Verder is er niets aan hem te merken, hij eet gewoon en fluit ook vrolijk. Hij zit niet bol en ook niet op vreemde plaatsen. Wel valt me op dat hij vaker dan normaal van de sepia schelp eet.

Kan dit met het warme weer te maken hebben, of is er echt iets aan de hand en kan ik beter even naar de dierenarts gaan?

Kimm

hoi manon,

toch maar naar een vogelarts gaan. als hij aan het braken is en de ontlasting is dun, dan verliest hij veel vocht.
het feit dat hij wel goed eet, zegt niet altijd wat.
ik zou hem toch laten controleren hoor en dit niet aan gaan kijken.
sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mariannenl

Is het braken niet opgeven van voer voor een partner of speeltje ?

en hoe "NAT"is de ontlasting ?
Meestal is het een soort rond sliertje met nat rondom, kijk maar eens als ze op je kleren poepen hoe nat dat kan zijn

Zie je bij de ontlasting onverteerde zaadjes ?

Het zijn maar een paar vragen die mij te binnen schieten

Mariannenl

Manon

We hebben contact opgenomen met de kweker waar ons valkje vandaan komt. Hij noemde ook direct het opgeven van voer voor partner/speeltje.

Als ik straks thuiskom moet ik even naar zijn borstbeen kijken of deze scherp is. Dan mogen we wel even bij hem langskomen, mocht er dan echt wat aan de hand zijn gaan we meteen door naar de dierenarts.

De ontlasting is echt heel waterig, maar hij drinkt ook meer water dan normaal (naar mijn idee), geen onverteerde zaadjes.

*Yvon

Hoi hoi

Ik zou de ontlasting toch maar zo snel mogelijk proberen op te vangen en dan opsturen naar een vogelarts.
Hiernaast staan adressen van vogelartsen.
Je doet er een briefje bij  met de symptomen en wat je te eten geeft.
Even vantevoren een belletje plegen kan ook.  ;)
De kweker kan ook aan de buitenkant van je valkje niet zien wat er aan de hand is.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

hilde

mijn lief meisje deed dat ook en zat ook onder op de bodem voelde haar niet goed en helaas is ze bij de va overleden.
dus zou ik als je kan het valkje wegen 2x per dag en zien als het niet teveel afvalt anders zo vlug mogelijk naar de va .als het niks is is het niks maar je weet nooit .

Kimm

als de ontlasting waterig is, dan is hij aan de diaree en verliest vocht. daarom drinkt hij nu veel. valkjes kunnen niet lang zonder te weinig vocht, dus ik zou toch maar naar een va gaan.  ;)
dit is niet goed.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010