19 april 2024, 06:52:58

Rood opgezet oog, 2 weken oud

Gestart door Henk_en_Otje, 16 juli 2010, 21:55:05

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

hai hai, ik heb sinds 2 weken een nestje van 4. zijn goed tam, mag erbij en ze eruit halen, en terug zetten ze krijgen goed eten, en groeien enorm. 1 blijft achter , ik weet niet of die het haalt, die heb ik nog bijgevoerd, anders wassie nu al dood geweest. papa voert m nu goed. (erg goed) maar echt groeien willie niet. klein beetje kromme teentjes ook.... wat moet ik hiermee ?
2e valkje: heeft sinds vanavond een rood opgezet oogje. hij was eerst dicht, heb het met gekookt water schoongemaakt (lauw) en toen was het mooi open. hij heeft echt een traan oogje, en alles is rood, en dikkig.  wat moet ik hiermee doen ?  Heel graag een antwoord  aub, k moet morgen werken overdag , anders regel ik nog iets....

gr, mariska!

Paula

Je kunt het oogje de komende dagen schoon houden door het een paar keer per dag met een wattenstaafje met lauw (gekookt) water schoon te maken. Het wattenstaafje met een draaiende beweging richting snavel wrijven.
Als het dik blijft, zou je een vogelarts kunnen raadplegen.

Succes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Caroline

Ik zou geen risico lopen en er zo snel mogelijk mee naar een vogelarts of dierenarts gaan met ervaring met vogels.

Een oogontsteking bij vogels is namelijk heel erg besmettelijk.

Ook komt het vaak voor als symptoom van ernstige ziektes.

Dus ga het zeker niet een paar dagen aan kijken als het echt zo ernstig is als je hierboven beschrijft.

Sterkte ermee en beterschap voor je kleintje.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Henk_en_Otje

ik heb t schoongemaakt met lauw gekookt water, dat ging goed, maar nou is zn andere oogje dikkig. volgens mij issie verkouden. zn neusje zat dicht van  snotjes haha. heb nu met kamille thee schoongemaakt, gekookt. en gaat de goede kant op. is nog wel rood, maar niet meer zoals eerst.
dank jullie voor je hulp !

Sanna

Ik denk toch dat je het beste een vogelarts kunt bellen. Zoals je in je andere topic schrijft blijft hij erg achter in groei. Ik denk dat er meer met deze kleine aan de hand is. Zoals Caroline ook al zegt, oogontsteking is vaak een symptoon van iets ernstigers. Alles bij elkaar opgeteld denk ik dan dat er meer met het kleintje aan de hand is dan je als leek zo kunt zien.

Groetjes, Sanna

Peggel

ik zie bij je profiel dat je in Rotterdam woon, in jou geval kan je dan het beste naar dierenkliniek de Baronie in Prinsenbeek gaan, en dan vragen naar Peter Bastiaansen (Woensdag's in hij er niet) maar er schijnt een nieuwe vogels arts aangenomen te zijn evt.

en is ook makkelijk met de trein te bereiken.
en snotjes uit een vogel neusje is een heel serieus iets, en dus geen 'haha' dingetje.

als een vogel in het algemeen zich al ziek laat zien, is het al een poos gaande.

ga hier svp serieus mee om, en hou ons op de hoogte.

sterkte ;)