13 mei 2025, 14:09:54

Emigreren met valkparkieten.

Gestart door SketchFrenk, 14 juli 2010, 15:00:21

« vorige - volgende »

SketchFrenk

14 juli 2010, 15:00:21 Last Edit: 14 juli 2010, 15:03:14 by SketchFrenk
Binnenkort verhuis ik met mijn vriendin naar Noorwegen.
En zou ik graag mijn twee valkparkieten willen meeneme.
Het zijn een man en pop van 2 en 1 jaar oud.

Nu heb ik al contact gezocht met dierenarts, ambasade en het consulaat en het directoraat van natuur management van de betreffende regio.

Als ik mijn twee vogels wil meenemen moet ik een gezondheidsverklaring plus een document waarin vermeld staat dat ik verantwoordelijk ben voor de vogels en hun rechtmatige eigenaar ben. Ook moeten de twee getest worden op salmonella.
Ook mag de regio waar ik vandaan kom niet in aanraking geweest zijn met de ziekte van Newcastle.

Dus binnekort ga ik naar de dierenarts om dit alles te regelen.
En ga ik langs de dierenwinkel om een goede reiskooi aan te schaffen.
Ik vraag me alleen af wat voor kooi je het best kunt gebruiken en hoe groot deze moet zijn?

En is het wel handig om met twee valkparkieten naar Noorwegen te reizen? Zou het niet te stressvol zijn en is reizen per vliegtuig, auto of boot wel verstandig met twee vogels?

Heeft er iemand tips met het reizen en vervoeren van valkparkieten? En is er bijvoorbeeld een middel om de vogels rustig te houden tijdens de reis.

Alvast bedankt!

Frenk

Rianne

Ik denk dat je ze het beste in een loper of ander klein transportmiddel kunt vervoeren. Mag je ze bij je houden tijdens de vlucht?