7 mei 2025, 23:23:55

vertrouwen kwijt?

Gestart door silke, 15 juli 2010, 20:41:28

« vorige - volgende »

silke

hallo,
ik had een vraag over mijn pitteke,
het is namelijk zo, dat ik met hem niets meer mag doen buiten hem uit zijn kooi halen. Als ik hem wil op mijn vinger nemen, vliegt hij altijd weg. Hij is niet geïntereseerd in trosgierst en fruit waarmee ik hem probeer te lokken om op mijn hand te zitten. Als hij dan toch op mijn hand zit (omdat ik niet zo snel opgeef) dan mag ik hem niet aanraken, niet kroelen,.. of hij vliegt terug weg.
Soms als ik hem op mijn vinger wil hebben, begint hij te krijsen en precies mijn hand aan te vallen. Ik negeer dat gedrag en trek mijn hand niet weg, om te proberen dat hij dat afleert.
Ik heb jullie stappen om hem terug tam te maken al geprobeerd, maar het werkt niet.
kunnen jullie mij tips geven, want ik ben echt hopeloos :-\

coolsille2

Best dat je probeert om hem met een laddertje te nemen en dan op je vinger te zetten.
Als hij op je vinger zit praat je ertegen,en probeer je hem te laten verstappen van vinger op vinger als op een trapje.
Na een tijdje blijft hij wel zitten,probeer als hij op je vinger zit er een spiegel voor te houden ofzo dat hij je hand weer in vertrouwen krijgt.
Niet opgeven hoor.

silke

zal ik zeker doen :)
dank je voor de tip