7 mei 2025, 20:46:10

koppeltje?

Gestart door Deniejs, 14 juli 2010, 15:17:05

« vorige - volgende »

Deniejs

Hallo,

ik had vorig jaar een valkparkieten man gekocht en we wilde zo graag een popje er bij voor hem en die is er nu al een paar maanden. ze was al tam en 2 jaar oud. In het begin wilde ze niks van hem weten en hij was juist meteen verliefd en volgde haar overal en deed macho naar haar. Nu sinds een week mag hij haar kroelen in haar nek. dan gaat ze zelf al met haar kopje naar hem toe en dan gaat hij met zijn snavel in haar nekje kriebelen. Is het nu een koppeltje? en wanneer is het tijd voor een broedblok in de kooi? ik vind het vrouwtje de laatste tijd wel agressief geworden terwijl ze normaal zo niet was. hoop snel iets te horen!

Kimm

hoi,

het kan ook zijn dat ze wat chagerijnig is door haar hormoontjes of omdat ze in de rui is of gaat komen.
zo te lezen gaat het wel een koppeltje worden.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Deniejs

oke maar is het al verstandig om een broedhok op te hangen?
of moet ik daar nog even mee wachten?

Kimm

ik zou er nog eventjes mee wachten en kijken hoe die 2 het samen gaan doen. maar eigenlijk moet je het zelf weten hoor  ;) je kan kijken wat ze doen als je een blok neer gaat hangen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Paula

Als mijn kakariki pop eitjes gaat leggen, is zij altijd wat afhankelijker, agressiever.
Ik weet niet of het zo ook voor een valkparkiet werkt, maar misschien zou dat ook een reden kunnen zijn?
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Deniejs

ja ik zou geen andere reden ervoor kunnen bedenken.
ik wacht het gewoon even af tot deze periode weer voorbij is.
ze zit ook vaak op de grond en dan met haar staart de lucht in.
dat macho gedrag van Jackie(het mannetje) is ook wel heel grappig om te zien! hij heeft deuntjes van mij geleerd en die fluit hij telkens voor haar.. gaat hij heel dichtbij haar zitten en dan fuut fiiieuw!! echt heel schattig!