19 april 2024, 21:56:54

jonkie weggevlogen

Gestart door Mio, 8 juli 2010, 20:29:13

« vorige - volgende »

Mio

ik had de onze 2 jonkies uit hun kooi zoals ik elke dag wel doe om ze tam te maken. Toen deed men zoon onverwachts heel wild te deur open, de jonkies verschoten en gingen vliegen, ze hadden nog nooit eerder gevlogen.1tje wist de weg naar buiten te vinden net alsof hij de weg wist echt raar om te zien.
Eens buiten ging hij in een hoge boom zitten ik ahd meteen de moeder en het andere jonkie buitengezet ik de kooi, ze fluiten wel naar elkaar en het jong probeert trug te komen maar dat lukt niet hij vliegt van boom naar boom maar gaat alleen verder weg :'( wat kan ik hier nog aan doen ?

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje !!!  :o
Het enigste wat je nog kan doen is zoeken,zoeken en nog eens zoeken.
Probeer iedereen in te lichten.
Hang blaadjes aan palen,bomen waar dan ook.
Zet op de blaadjes dat het een jong valkje is en dat het nog voeding nodig heeft van de ouders.
Dierenartsen,dierenambulance,amivedi en marktplaats kan je allemaal aanschrijven. 

Ik hoop dat je heel veel geluk hebt en het kleintje weer terug komt.  :)

Succes !!

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mio

Ben ik mee bezig, heb al de buren al ingelicht enzo maar de vraag is of die de nacht wel overleeft, zit vol eksters enzo hier zelfs roofvogels en hij heeft niets te eten, nu hoor ik hem zelfs niet meer roepen, de moeder roept maar hij reageert niet meer ben bang dat hij verder afgedwaald is :(