13 mei 2025, 13:36:32

kweken

Gestart door kerbie, 14 juli 2010, 12:26:21

« vorige - volgende »

kerbie

Hallo iedereen .Ik heb een vraag .Ik heb sinds verleden jaar 2 koppels valkparkieten.Er is nu al een paar maanden dat een van de vrouwtjes eieren legt en in een hoekje half onder  een stuk plastiek gaat kruipen om op 3 eieren te zitten.Nochtans zijn er 2 broedhokken van de maten die hier op het forum worden voorgesteld aanwezig.Maar die willen niet in de broedbakken gaan .Ik heb een voliere zonder binnenhok .ZOu dat de reden kunnen zijn dat er niet gekweekt word? Graag jullie proffesioneel advies :).Alvast bedankt heb hier al veel opgestoken van dit forum.Had vroeger altijd kanaries en wou eens wat anders.

Rianne

Hey,

ik heb ook geen binnenhok, en ze paren, leggen, broeden, enz. hier als gekken :)
Op welke hoogte hangen je blokken? Hangen ze pal in de zon, of op de tocht/wind? Valken zijn (terecht) kieskeurig wat dat betreft. Teveel zon op het blok is te warm, en van tocht worden ze ziek.

kerbie

Het dak is van doorschijnende plastic en de broedhokken daar juist onder.Ze hangen op ongeveer 1,80 hoger kan niet.Heb nu sinds een week een tapijt bovenop het dak gelegd .Ben nu aan het afwachten hoe ze nu gaan reageren.