29 maart 2024, 09:18:14

Mannetje plukt baby's én vrouwtje...

Gestart door **Kromsnaveltje**, 7 juli 2010, 13:42:22

« vorige - volgende »

**Kromsnaveltje**

Bo, mijn mooie bonte vent, heb ik in februari voor mijn lieve tamme lutino meisje Kuif gekocht. Bo was helemaal verliefd op Kuif, vloog steeds haar achteraan en ja hoor, 5 weken geleden wilden ook zei het nestblok wel uitproberen.. Ze kregen 5 jongen, maar Bo plukte ze alle 5, bloed, blauwe plekjes en natuurlijk kale plekjes, maar dat kale valt opzich nog wel mee.

Volgend jaar wil ik proberen hun geen nestjes meer te laten krijgen, dan gaan ze samen met nog een ander pluk koppel in een appart voliere'tje..

Maar.. Kuif, zijn vrouwtje, plukt hij ook! Ze heeft nu al een heel kaal achterhoofd en gedeelte van haar nekje is ook kaal. In haar nekje zie je hele kleine bloed pikkeltjes..
Ik vind het echt ontzettend sneu, natuurlijk eerst voor de baby'tjes maar die heb ik al weer een week appart voor handopfok en zei beginnen ook al lekker ontdeugend te worden gelukkig, maar voor Kuif vind ik het ook heel erg want appart zetten ga ik Kuif niet denk ik..
Wat moet ik doen, gewoon zo laten en volgend jaar niet met ze kweken??
Of is het beter al verkoop ik mijn bonte, mooie lieveling?? :'(

ManjaV

Hoihoi,

Als ik jou was, zou ik het even aan kijken. Als ze geen blok meer hebben, zal het denk ik wel overgaan, want vaak plukken ze als ze broeds zijn. Tenminste, dat merk ik hier.
Ik heb een koppeltje waarvan het mannetje plukt als ze eitjes of een nestje hebben. Hij plukt dan zijn popje maar ook de kleintjes. Gelukkig niet zo erg, alleen op het kopje.
Kijk het gewoon maar aan, ik denk dat het best goed komt.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

**Kromsnaveltje**

Ja, aankijken doe ik het zowieso.. hij is zo ontzettend mooi!! :-* En ik hoop maar dat hij Kuifje niet meer plukt, het broedblok is trouwens ook al even weg.. Zijn 2 oudste baby's, die gepapt worden, zitten weer eventjes in de voliere omdat ze echt op uitvliegen 'staan'.. lieve Bo zit ze na een week weer gewoon te voeren :-*

ManjaV

Wat lief zeg :D Ja, ze blijven hun kleintjes wel herkennen, vind dat zelf ook zo leuk!
Het is een leuke foto die je bij je handtekening hebt staan.
Ik denk dat het met het plukken best goed gaat komen!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki