Spammers

Gestart door ManjaV, 5 juli 2010, 17:31:47

« vorige - volgende »

Gerda

Citaat van: Serita op  1 augustus 2010, 13:03:51
Als ik het goed begrepen heb, moet er in deze forum software een optie zitten om een captcha aan te zetten. Anders zijn er 'mods' voor te installeren.
Dan zou je bij registeren/inloggen bv een code moeten over tikken (van een plaatje), dat kunnen die spammers (nog) niet, en zou het ook al een hoop moeten schelen!


Je wordt op je wenken bediend, een iets andere oplossing. Hopelijk werkt het. Vannacht in ieder geval geen nieuwe spambots vernomen.
Lees hier maar:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,36702.0.html

We hebben wel captcha bij het gastenboek.

Gerda

Peter

Citaat van: Serita op  1 augustus 2010, 13:03:51
Als ik het goed begrepen heb, moet er in deze forum software een optie zitten om een captcha aan te zetten. Anders zijn er 'mods' voor te installeren.
Dan zou je bij registeren/inloggen bv een code moeten over tikken (van een plaatje), dat kunnen die spammers (nog) niet, en zou het ook al een hoop moeten schelen!

De optie is aanwezig maar de captcha beveiliging is niet meer afdoende voor spambots. De beveiliging is makkelijk te omzeilen nu, de spambots kunnen de captcha code nu gewoon lezen. Het had dus geen zin meer om het te laten staan. Zoek ook maar eens decaptcher (let wel op je komt op wat nare sites terecht) maar er zit een grote groep achter om captcha voor te blijven.

Nu is er een alternative code geplaatst, je zult nu een rekensom of andere vraag moeten oplossen. Probeer maar eens een nieuwe account aan te maken.

ManjaV



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki