6 mei 2025, 23:08:30

Eietjes maar ze doen niets

Gestart door Martin79, 12 juli 2010, 18:43:34

« vorige - volgende »

Martin79

Hoi,

Mijn valkjes hebben 3 jaar geleden een nestje gehad, dit ging allemaal prima en er zijn 3 jongen uit voort gekomen.
Dit jaar wil het allemaal niet zo. Het popje legt steeds eitjes maar ze doen er niets mee, en de laatste paar keren legt ze de eitjes naast het broedhok, omdat er mijn inziens geen overlevingskans is naast het broedhok leg ik ze er steeds in, maar wat ik ook doe ze gaan niet broeden, de eitjes worden koud en ook al laat ik ze liggen er komen evengoed om de week nieuwe bij.
What to do??
Ik weet het even niet meer...

Rianne

Sja, je kan de natuur niet dwingen. :-\ Is er het afgelopen jaar iets veranderd in het verblijf van de vogels?

Martin79

Ja ze hadden een toren volliere kooi, en nu hebben ze een gewone kooi, verder leggen ze de eieren steeds naast het broedhok en gaan ze er een dag op zitten, daarna is het over.

Vandaag weer een ei weg gehaald waar ze samen 1 dag op hebben gezeten die overigens ook weer buiten het broedhok lag, kan ik iets doen zodat ze stoppen met het leggen?

Rianne

Blok weghalen, voeding aanpassen, dag/nacht ritme veranderen (eerder donker later licht).

Martin79

Hoi Rianne,

Wat bedoel je met "voeding aanpassen" ?

groetjes Martin