17 augustus 2025, 18:52:59

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Natanella

Jeetje Trudie :o wat een triest verhaal zeg!
Helaas heb ik zelf ook wisselende ervaringen met dierenwinkels. Zelfs ook met dierenwinkels die altijd goed bekend staan en waar ik al jaren kom en dan opeens hele rare dingen doen als geld ermee gemoeid is!
Natuurlijk hebben ze dieren om er aan te verdienen en dan kun je niet altijd alleen maar gevoel laten spreken, maar sommige dingen stuiten je toch tegen de borst!
Of zijn wij toch te sentimenteel wat betreft dieren? :-/

Feit blijft dat het akelig is als daar een dier de dupe van wordt. Ik kan me voorstellen dat je voorlopig niet meer naar deze winkel gaat. Het vertrouwen is toch geschonden!
Sterkte!

Speedy

Dank je Anita,

Tuurlijk weet ik wel dat niet altijd de dierenwinkel eigenaar alles voor niks weg kan doen, ik heb al eens een ratje gratis van hem gehad...maar.....je moet niet tegen me liegen....daar heb ik een grote hekel aan....als bij mij 2 verschillende versies ter oren komen.....en het klopt dus van geen kant meer....dan ben ik al afgeknapt op iemand.

moonwitch (diana)

16 september 2003, 20:00:20 #362 Last Edit: 16 september 2003, 20:01:49 by moonwitch
hoi trudie

Het is al een tijd geleden dat ik je verhaal heb gelezen, en ben nu weer up to date :D.
Allereerst leuke kwartels heb je. Ik heb zelf ook een koppeletje chineense kwartels in de buitenvoliere, en dit koppeltje heeft al 10 eitjes gelegd op de vloer van de voliere.
Het haantje kraait als een haan maar dan niet zo luid als een gewone haan, echt een heel leuk geluidje is het.
Bij mij zaten ze ook wel eens met de valken op stok.
Verder wat een triest verhaal van dat valkje, tja en net wat je zegt geld is toch belangerijker dan het dier zelf, voor sommige mensen.
Jammer hoor.
Nou ik blijf je verhaal lezen al is het soms met tussenpozen.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Speedy

Hoi Diana,

Jeetje, zeker een tijd geleden, maar er staan ook zoveel verhalen hier...je kan het bijna niet meer bijhouden.
Ja ik had wel kunnen zeggen, kan mij het schelen ik betaal het ervoor,.....maar nee ik vind het een hopp geld...en ik weet niet of dat schatje wel 2 jaar is....ze kan ook 5 jaar zijn... het stond mij niet aan, dat er zo vreemd verhaal aan vast zat.
Hij zegt dat ie van hem is geweest....heeft hem ook weer van andere mensen.....weet ff geen naam.....valt dus een stilte...
Dan zegt de baas....hij heeft hem van mij gekocht voor 45,-   nee zo heb ik er al geen vertrouwen in....je moet wel weten waar je diertjes vandaan komen...en niet een verzonnen verhaal vertellen.
Het is jammer...maar ik moet het naast me neer leggen.....niet te druk om maken en hopen dat ze een heel goed huisje krijgt.
Qua haar gedrag geloof ik dat wel, want ze is super lief...bijt niet en zat heel lief op die schouder...

Speedy

Angel is nu 4 maanden, hij is al heel erg bijdehand voor zijn leeftijd (volgens mij)
Hij is super macho gedrag aan het vertonen en heeft gisteren al zelfs tegenover Speedy in een vecht houding gestaan.
Ik werd boos en riep, "pas op hoor, zijn jullie nu helemaal gek".
Ze hielden er meteen mee op.
Dit heb ik nog nooit eerder gezien tussen Speedy en Yellow.
Zijn vleugels zet ie iets van zijn lijf af en zit kaarsrecht op...gaat daar heel erg tekeer....roffelen over de tralies heen gaat hem ook zeer goed af.
Hij klimt nu al zelfs achter Koko aan, maar zij wil er maar niks van weten en gaat er snel vandoor.
Is er eigenlijk wel een mogelijkheid om Koko ooit aan de leg te krijgen?
Ik vraag het me af, hoop niet dat het problemen zal gaan geven in maart, als ik het broedblok erin ga hangen.
Punky wil steeds vaker naar Speedy toe, ik denk dat bij haar de hormoontjes nu toch ook wel zullen opbloeien....ze is nu 7 maanden geweest.
Speedy heeft zo af en toe even een versier gedrag naar haar toe, maar het is niet dikwijls.

Gisteravond waren ze er weer uit en vlogen heerlijk los.
De dames vlogen iets te wild, want ze stortte alletwee met een plof neer.
Koko op de grond bij de tv....en  Punky op de grond bij de volière.
En tot mijn grote verbazing, (misschien ook wel die van Punky zelf) mocht mijn oudste dochter haar zowaar oppakken, tenminste...ze stapte zelf op haar hand.
En zo bleef ze even zitten...keek even om zich heen...en toen begon ze lelijk te doen, echt een sjacherijntje hoor.
En vloog snel weer weg.
Koko werd door de jongste opgepakt, die bleef daar wel even langer zitten.
Koko heeft ook een eigen willetje hoor, ze kan heel knauwerig zijn.
Het zijn toch wel de mannen die wat liever zijn, maar dat is mijn menig tegenover mijzelf.
als ik weer zie, hoe Koko met mijn man omgaat, ja dan is dat toch weer anders.
Ze zijn gewoon gekker met mannen.,.....hahahaha

Op dit moment is Angel weer op de versier toer naar Koko toe.
Koko kijkt hem zo aan van, "wat moet je nou van me?"  Hij loopt heen en weer en roffelt weer aan de tralies en loopt weer terug naar Koko.
Ze zit ineen gedoken om een tukje te doen.
Ze kijkt niet om, doet haar helemaal niks.
Hij neemt een sprong op de schommel...laat even zien wat ie allemaal kan en durft, maar nee hoor...ze loopt weg en gaat ergens anders zitten.
Dit wordt niks hoor. :-[

De kwarteltjes Happy en Joy, doen het ook goed.
Ze zijn heel grappig hoor, leuke zachte piepjes hoor ik en Happy maakt soms het hardste fluit geluid.
Soms vliegen ze nog wel eens omhoog, en huppelen zo nu en dan.
Wel lachwekkend soms.
De hond is er niet vandaan te slaan, die vind het allemaal zo leuk daar in die volière.
Het liefst zit ie er zelf ook in.

Barbara

hoi Trudie,

nou, ik heb een mannetje (hij is 7 maanden en verliest nu veel parels) die heel erg macho doet maar ook chagrijnig, hij stapt bijna nooit zonder een paar pikjes te geven op je hand. En als je niet precies op t goede plekje kroelt, kan dit heerschap er ook wat van. Vaak ook doet ie het zomaar, ff flink pikken in je hand een paar keer, net niet pijnlijk, maar ook niet echt leuk. Dan word ik wel echt boos, ff nee roepen en flink blazen in z'n gezicht en hij houdt op, zo niet, dan 'gooi' ik hem weg :P Gelukkig is het ook een grote kroelkront en nieuwssgierig aagje. Hij pest ook vaak Dimi, dat is ook een mannetje waarschijnlijk, maar die is rustig en doet zelden macho. Croky jaagt hem altijd weg als Dimi bij mij of mijn vriend zit, hij landt er zo bovenop als het moet. Dimi vindt het vaak wel best, maar als tie niet weg wil, hebben we dus bonje in huis tussen die 2, dan wint Dimi altijd wel ;D Het is stiekem wel grappig om naar Croky's pesterijen te kijken, maar ook wel een btje zielig voor Dimi, aan de andere kan tmoet die dan ook maar niet zo'n sulletje zijn af en toe :D

Zo zie je, ook valkenmannetjes kunnen er soms wta van!

Groetjes,

Barbara

Speedy

Hoi Barbara,

Nou heb ik al eens ergens gelezen of gehoord op de chat...dat de witkopmaskers feller qua karakter zijn dan de andere soorten valkparkieten...is dit zo??

Barbara

Geen idee, ik heb geen witkop en heb t ook nog nooit gelezen.... Maar t zou natuurlijk best kunnen!

Speedy

Mag ik jullie voorstellen aan "Kobus" zijn naam was Ko'tje, maar weet nog niet of ik die naam bij hem laat, omdat ik al een Koko heb, vandaar even de naam Kobus.
Ik kom net met hem binnen, ik denk man, omdat hij zo mooi kan fluiten.
Het kan ook nog een pop zijn vanwege de visgraatmotief, maar dat zegt nog niks.

Hij draagt een ring, maar erg moeilijk voor mij om er wijs uit te worden..er staan dingen op zoals... €P NJ 03 en nog meer nummers...het is een vast zilver ringetje.
Zou het dan toch nog van dit jaar zijn? Die mevrouw had hem zelf een half jaartje, gekregen van iemand.
Ze hadden er geen tijd meer voor en vonden het heel zielig dat ie zo alleen zat en meestal in de kooi, vanwege de katten.
Kobus wil er heel graag uit.
Toen ik daar binnen kwam, de katten eruit mocht ie dan ook even.
Het leuke was, dat ik Kobus niet heb uitgekozen, maar Kobus heeft de keuze op mij laten vallen.
Wat ie anders nooit bij anderen mensen zou doen, om zomaar op je hoofd te komen, gebeurde bij mij constant.
Hij was er niet vandaan te slaan.
Ik heb met hem aan tafel mogen kroelen, dit was zo lekker, dat ie er maar goed voor ging zitten en zijn eigen ging poetsen.
Zo op zijn gemak was ie bij mij.
Het is echt een schat, bijt niet..
Het is een lichte kleur wat ie heeft, op mijn poster zit ie tussen een fallow en een cinnamon in.
Hij heeft ook op beide vleugels een stukje geel zitten op dat witte.jammer dat de kleur niet goed op de foto overkomt.

Wat vinden jullie van hem?

Hij zit nu op mijn schouder mee te kijken en zich te poetsen.
Knabbelde net al mijn oorbel los.
En heeft al de andere valkjes gehoord en gezien, maar is nog niet met ze in contact geweest.
Kobus heeft al op de ventilator gezeten.
De anderen roepen naar hem, willen er nu ook uit, maar ik wil het nog even afwachten.

Lique

Hoi Trudie,

leuk zeg, hij ziet er heel mooi uit.
Jammer dat hij er nooit uit mag, maar daar zal bij jou zeker verandering in komen.
De ring, die 03,  dat is het het jaar waarin hij geboren is.
Nog een lekker jonkie dus.
Komen er al effen veren door? want hij ziet eruit als een man.

groetjes lique

Nes

Hoi Trudie,

Kobus  :) is echt heel mooi. Subtiele kleuren heeft ie.
Wat fijn dat het zo'n lieverd is. Gefeliciteerd ermee!

Groetjes nes.

Kolkkie

Hoi Trudie,

Je hebt er echt een scheetje bij zeg. Hele mooie kleuren heeft hij.
Dat hij al lekker tam is, heerlijk.
Geniet maar lekker van je nieuwe aanwinst.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

moonwitch (diana)

hoi trudie

die ep staat voor euro parrot, NJ zijn de beginletters van de fokker (voor en achternaam) en 03 staat voor het jaar de andere nrs zijn voor het aantal vogels die die persoon heeft oftewel het aantal ringen die hij heeft gekocht. Ik denk als je naar europarrot beldt dat je ook achter de naam van de fokker kunt komen.
Trouwens het is een beauty hoor je nieuwe aanwinst.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

demi

hoi trudie

wat een knapperd zeg
feli met je nieuwe aanwinst ;)
leuke naam ook trouwens kobus ;D

groetjes diana w

Speedy

Bedankt voor de complimenten.
Waar vind ik europarrot? ik zoek wel ff op google intussen.
Ja er staan nog wel een cijfer of een teken bij, maar die kon ik niet goed zien..ik zal er nog wel een keer goed naar kijken...ik wil hem nu niet zomaar meteen van streek maken.
Hij fluit echt geweldig leuk...Angel is nu ook bezig, gaat wel grappig zo heen en weer.
Hij zit nog alleen hoor...weet nog niet wanneer ik hem bij de anderen laat.
De naam.....hm...ja Kobus...ik weet niet...de jongste zegt al dat Binkie veel leuker is...hahahaa krijgen we dat weer.
Ik wacht op Rob, kijken wat hij zegt.
O het is een schat joh..hij kust (echte kus geluiden) de hele tijd.
Heeft net even gepit...na veel poetsen...en eet ook al.
Hij speelt leuk met zijn eigen belletje.
Zit nu zo mooi te fluiten, omdat ie eruit wil.
De kinderen vinden hem geweldig.
Hij heeft ook al een mooie veer voor me laten vallen.
Een visgraat, veel geel met grijze strepen.
De oudste is nu met hem bezig en laat hem even de anderen zien.
hij kijkt wel even naar ze...gaat er niet naartoe.
Dus.....de naam ben ik nog niet over uit...hij luisterd naar alles lijkt wel, als je maar tegen hem praat.