3 mei 2025, 22:22:15

Grijze Koko uit Rotterdam!

Gestart door Katja1990, 9 juli 2010, 17:31:51

« vorige - volgende »

Katja1990

Lieve mensen,

Al twee jaar koesterde ik de wens om een valkje aan te schaffen, maar eigenlijk werd deze wens naar achteren geschoven omdat ik op een piepkleine studentenkamer woonde ...  :o Nu ik sinds drie weken samenwoon, heb ik de kans gegrepen en samen met mijn vriend een prachtig jong valkje aangeschaft.

Ik moet toegeven dat ik redelijk wat informatie heb gelezen over valkparkieten, maar ik en mijn vriend lieten ons voornamelijk informeren door de verkoopster. Bij de dierenwinkel hadden ze op dat moment drie schitterende jonkies van 8 weken oud. Koko was de meest 'volwassen' voor zijn doen: hij at al zaadjes en schreeuwde niet zo hard als de rest om pap. We hadden geen ervaring met papvoeding (Koko krijgt nog elke dag 1 papvoeding), vandaar dat we voor de 'volwassen' Koko kozen. Ook hebben we een supergrote kooi aangeschaft, een echte Brazil gemaakt door Wagner (klinkt als een designerskooi, haha!). De kooi was zo groot dat we die pas de dag na de aanschaf van de parkiet op konden halen (wij armzalige studenten doen alles met de trein :p) De eerste dag heeft Koko dus aan onze zijde doorgebracht.

Nu, de tweede dag, hebben we de kooi opgebouwd. Koko moet erg wennen. Hij schreeuwt naar ons als we langslopen: het lieftst is hij uit die enge grote kooi weg zodat hij ietwat onzeker maar toch comfotabeler bij ons kan zitten! Ik laat  hem nu echter in zijn kooi met rust zodat hij een beetje kan wennen en stopt met schreeuwen.

Het is in ieder geval erg spannend en ik let op Koko alsof het een klein kindje is! Wat een prachtige en schitterende beesten. Ik ben wel erg geschrokken nadat ik meer gelezen heb over papvoeding; gelukkig zijn de risico's niet meer zo groot nu Koko al een beetje zelfstandig eet en nog maar een keer pap per dag krijgt. Ik ga hem goed in de gaten houden, die lieverd!

Ik zal snel een foto posten! Groetjes! Saskia

TheaV

Welkom hier op dit forum. Er is hier enorm veel info te vinden en advies/tips te krijgen!!! Dus erg leerzaam en handig om jullie Koko goed en gezond te helpen opgroeien.
Heel veel sucses!!!
Enne...... We zijn hier gek op foto's,.......

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Kaatje

Hoi Saskia,

Welkom op het forum en gefeliciteerd met Koko! Ik ben heel benieuwd naar foto's, leuk dat na al die tijd een wens van je in vervulling is gegaan, ik wens jullie heel erg veel plezier met Koko toe  :D

Groetjes, Karin

Katja1990

http://yfrog.com/j8koko1yj

En een fotootje van ons kleine vogeltje! Is ie niet schattig  ;D

Kaatje

Wat een leuke foto Saskia,

En wat een liefie is Koko zeg !! Ik vind het echt een plaatje hoor en wat een paleisje heeft Koko tot zijn beschikking, prachtige kooi heeft Koko!

Geniet maar lekker van je schatje  :-*

Groetjes, Karin

ManjaV

Hoi Katja,

Welkom op het forum :D
Leuk je eerste dagboekberichtjes te lezen :D
Ach en Koko is zeker een lieverd, wat een schatje om te zien :D

Groetjes van een plaatsgenoot ;D

Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Wat een liefie is Koko zeg  :D
Maar 8 weken geef ik hem nog niet geloof ik hoor.

Groetjes; Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Tijntjuh

Koko zit letterlijk in een villa *LOL*

Geniet van je aanwinst in de familie  ;D

Kaatje

Hoi Saskia,

Alles goed met Koko !? Geef dat schatje maar een dikke knuffel ! En inderdaad, prachtige kooi heeft Koko volgens mij, wat een ruimte als ik zo naar de foto kijk :D

Katja1990

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Alles gaat erg goed met Koko! Morgen gaat hij voor het eerst zelfstandig eten en helemaal van de pap af. Erg spannend om "volwassen" te worden en eindelijk geen hulp meer te hebben bij het eten! Ik ben erg benieuwd hoe het Koko af zal gaan.

Hij is graag buiten de kooi en vliegt het liefst direct naar je schouder om lekker hoog te zitten en alles te overzien. Soms fladdert hij zo enthousiast naar je toe dat hij schrikt van zijn eigen vleugelgeluid en bijna neerstort! haha ;D

Kaatje

Hoi Saskia,

Ja spannend inderdaad zeg, morgen voor het eerst helemaal zonder pap ! Hihi, gekke Koko, bijna neerstorten en schrikken van zijn eigen vleugelgeluid  :D

Veel plezier met Koko, en als je wilt hou ons maar op de hoogte  ;)

Groetjes, Karin