8 mei 2025, 22:08:59

Lutino`s

Gestart door Mandy commers, 11 januari 2004, 16:25:13

« vorige - volgende »

Mandy commers

11 januari 2004, 16:25:13 Last Edit: 15 januari 2004, 16:34:58 by Angelique
Hallo,

Ik heb een vraagje en die luid als volgt: Kan ik nou wel of niet twee lutino`s bij elkaar zetten om te kweken? :(
Ik zat gisteren ook op de chat maar toen zei er èèn van wel en een ander van niet dus nu wist ik niet meer of het nou wel of niet was.
Maar ik wil wel het beste voor mijn valkjes en ik wil niet dat ze iets over kom. :)

Groetjes, Mandy

Stijn dc

hello

ja, dat kan. sommigen zeggen dat je dan zwakke vogels krijgt. maar mijn vader deed dat vroeger ook en hij heeft nooit zwakke vogels gehad, duis de keuze is aan jou.

SDC:D

Mandy

Klopt, het kan wel, maar het is toch echt zo dat je er dan kwalitatief minder goede lutino's uit kweekt.
Roodoogigen valken zijn altijd zwakker en daarom kan je beter geen roodogigen als koppel nemen, je kan dan beter met split werken.
Dus als je bv een wildkleur man hebt die split is voor ino en je koppelt die aan een lutino pop krijg je betere lutino's dan als je het op jouw manier doet. :-/
Je kan er dus gewoon mee kweken, maar hou dit in je achterhoofd.
Dat ze "zwakker" zijn betekent niet dat ze eerder ziek of dood gaan, maar ze zijn dan vaak wat kleiner, hebben een grotere kale plek achter de kuif (zo is dat probleem ook ontstaan!) en hebben kwalitatief ook minder mooiere veren. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Theetje

Hoi mandy C,

Ik kan bebrijpen dat je het gisteren verwarrend vond hoor, ik was ook op de chat en ik ben dus een van de mensen die ook altijd dacht dat het niet kon. Gisteren een tijdje met Paul gepraat en ik begreep inderdaad van hem dat er toch een aantal kwekers zijn die wel ino's met elkaar kruisen en dat er op zich geen echte problemen ontstaan bij hen.

Zo zie je heb ik ook weer wat bijgeleerd!

Dank voor de info Stijn en Mandy. Voel me nu ook wat zekerder over mijn eigen koppeltje Frans en Shirley. Frans is een cinnamon witmasker met lichtbruine oogjes. Niet echt rood, maar wel er tegen aan. Shirley is een albino pop met uiteraard rode oogjes. Ik heb besloten om de gok toch maar een keertje te wagen. Komt er niets kwalitatief goeds uit is het gelijk de laatste keer voor ze.

Bedankt weer voor de wijze les :)

groetjes

Theetje

Mandy_commers

Oke bedankt voor jullie reacties :)!
Maar nou heb ik nog een vraagje soms zie je ook op sommige site`s staan van : valkparkiet 1-1 of koppel 1-3 ofzo maar ik zou graag willen weten waar dat voor staat ???.

Groetjes, Mandy

Kolkkie

Hoi Mandy,

Dat zegt iets over het geslacht.

1-0 is een man
0-1 is een pop
1-1 is een koppel

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy_commers

13 januari 2004, 17:46:55 #6 Last Edit: 15 januari 2004, 16:35:15 by Angelique
Owke dankje wel weer wat bij geleerd.  ;D

Groetjes, Mandy

Stijn dc

hello

1-3 wil zeggen dat de kweker 1 man aanbied en 3 poppen
ik dacht dat er ook nog 0-0-1 was en dat is dan nul mannen, nul poppen en 1 waarvan geslacht onbekend.

SDC:D

Mandy Commers

Ow owke dan weet ik dat.

groetjes, Mandy :D

Stijn dc

geen dank hoor. we helpen iedereen, iedereen is ooit beginner geweest :D ;)