29 maart 2024, 13:02:40

Een valkparkiet overleden

Gestart door Yanke, 4 juli 2010, 11:32:32

« vorige - volgende »

Yanke

Hoi ik ben hier nieuw.
Mijn naam is Linda.
Ik heb (had) 2 valkparkieten.
Yinke en Yanke.
Gisteren ochtend lag Yanke plots dood in zijn volière.
Yinke en Yanke komen uit één nestje, en ze zaten sinds klein altijd samen.
Ze zijn een 4 jaar oud, dus nog te jong.
Nu mist yinke haar zus erg.
Ik vind dit zo zielig, en weet niet goed wat ik moet doen.
Hoe kan ik haar best opvangen.
Ik wil ze graag houden, maar een ander bijzetten????
Eigenlijk wil ik na hen geen vogels meer.
Ik zie ze graag, en heb voor hen gekozen, moet ik hen het beste geven.
De reden dat ik geen vogels meer wil, is dat ik vind dat vogels vrij moeten kunnen vliegen, en dit gaat bij ons onmogelijk.
Ik heb nu zo te doen met Yinke, ze zoekt haar zus en zit altijd maar op de zelfde plaats.
Is het misschien best dat ik Yinke naar iemand doe met een grote volière, met meerdere vogels of kan ik haar zelf opvangen?
Wat moet ik doen???
Hier staat men tekst over Yanke.
http://www.bloggen.be/canisch/
Lieve groetjes linda

Yanke

Vind wel spijtig dat hier niet op wordt gereageerd, is nogthans dikwijls gelezen.
Ik weet echt niet wat ik moet doen. :-[

Kirsten

Hoi Linda,

Uiteraard erg verdrietig dat er één overleden is. Inderdaad veelste jong. Ik zou inderdaad ervoor kiezen om er één bij te zetten, maar als je geen andere vogels meer zou willen, dan zou ik kijken hoe het over een aantal dagen met de andere gaat.
Hang een spiegeltje in het verblijf, misschien geeft dat wat rust. Mocht het echt niet meer gaan is herplaatsen in een voliere altijd nog een optie.
Ik hoop dat het snel beter gaat.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Yanke

Bedankt voor je antwoord

Er hangt wel een spiegeltje en we zetten het kooi altijd in onze buurt, dat we er extra mee bezig zijn.
We proberen Yinke zoveel mogelijk opvangen.

Zou yinke een andere aanvaarden, mocht dit niet het geval zijn, we kunnen de andere toch niet terug wegdoen en een ander kooi is onmogelijk

Yanke

Dit topic mag van mij gerust verwijderd worden.
Er is maar één iemand die reactie gaf. :-[
Op het forum van honden is er veel meer gereageerd

Ik heb een besluit genomen, Yinke zal herplaats worden :'(
Ze heeft vanmorgen alles op stelte gezet hier in de buurt, door haar geroep.
Heel de buurt was om 6 uur wakker.

Erg spijtig dat ik hier geen steun krijg, maar ja het is maar een vogel.
Voor mij althans niet.

Kristen, jij toch bedankt voor je medeleven ;)

patty_dordtse valkjes

Hallo,

ik vind het erg spijtig dat het andere valkje is overleden...
dat had ik in je andere topic ook al geschreven volgens mij.

Het zal moeten wennen denk ik ook zo zonder die ander en daarom op zoek is naar...nog steeds haar maatje...

je schreef ook dat je na haar geen voggies meer wil en in jouw uitspraak over het is maar een vogel en voor jouw althans niet...

denk dat dit forum juist  van onze valkjes houden en er alles aan doen om hun diertje wat in nood zit te redden...

hier zijn onze valkjes ook vroeg op zodra het licht is gaan ze al roepen en doen... ::)

je zou voor de avond als je naar bed toe gaat mss een doek over de kooi kunnen doen zodat het nog donker voor Yinke is als het ochtend is...

Je zou kunnen rondvragen om haar eventueel een maatje erbij te nemen en een afspraak maak als het niet gaat dat het valkje terug mag komen.

als je Yinka toch wilt herplaatsen zou je een oproepje kunnen doen bij herplaatsing met mss een foto erbij en je woonplaats.

iedergeval heel veel succes met je keuze...

mvg
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

tanneke33

hoihoi sneu dat je vogeltje dood is , hopelijk kan de ander een beetje aan het alleen zijn wennen ?

en voor mij is het niet "maar"een vogeltje , tis een stukje gezin