28 maart 2024, 22:13:38

Enorm overgewicht??

Gestart door **Kromsnaveltje**, 28 juni 2010, 11:35:25

« vorige - volgende »

**Kromsnaveltje**

Ik heb net 2 van de 5 valkjes van een koppel van mij appart gezet voor handopfok.. Helaas worden ze geplukt door paps en er zijn overal bloedpuntjes op hun lijfjes te zien :( Doordat deze 2 ukken 3 weken oud zijn, en de rest nog jonger, leek het me het beste alvast hun eruit te halen en al zijn de andere baby's wat groter ook die eruit te halen al gaat alles goed.. (heb trouwens ervaring hoor van 7 vogels, 1 bonteboer, 6 valkjes ;))
Ze hebben nu dus wel een goede, volle krop maar ik zette ze op de weegschaal en de een woog 103 en de ander 110 gram :o En ze mogen 50-70 wegen op een leeftijd van 3 weken ??? Of komt dit omdat de krop nog zo vol is??

Thanx alvast!!

*Yvon

Hoi hoi

Waarom al met 3 weken eruit halen ?
En waarom handopfok als het niet echt nodig is ?
Zo erg geplukt zien ze er niet uit en ze worden goed gevoerd door pa en ma.
Hun gewichten zijn helemaal prima,niet teveel en niet te weinig.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

**Kromsnaveltje**

De foto die jij ziet zijn andere valkjes van 5 weken ;) Dat zijn valkjes van 2 andere nesten..
Deze valkjes van 3 weken zijn kaal en hebben allemaal bloedpuntjes.. En ik kan het wel langer uitstellen maar om die arme schatjes te laten leiden door dat gepluk :-\ In vergelijking met niet geplukte valkjes van die leeftijd zijn ze zo bang en onzeker!

Maar thanx in ieder geval voor je antwoord, is al een hele zorg minder!

**Kromsnaveltje**

En jij zeg nu al maar met 3 weken hebben ze de nodige anti stoffen toch al binnen gekregen, ik bedoel maar, over een weekje zouden ze uitvliegen ;) dus lijkt me niet té vroeg??!!

Lin

Ik zou met zulke gewichten ook ze nog in het nest laten. Zelf red je dat waarschijnlijk niet om te bereiken met pap. Als ze straks vliegen kan het plukken wel minder worden hoor, want dan kunnen ze sneller weg. waarschijnlijk willen de ouders alweer een nieuw nest beginnen en pikken ze daarom.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

**Kromsnaveltje**

Nou goed, ze zijn er nu uit en het gaat super. Ze eten prima en ik hou ze nog ff op 4 voedingen per dag. 3 gaat ook prima hoor maar merk dat ze wel wat meer lusten. Enneh, de pop is zowieso niet van plan om zo snel mogelijk een nieuw nest te maken. Al zijn alle jongen uitgevlogen gaan de nestblokken ook zsm weg.