25 april 2024, 08:00:21

mijn valkje haalt geen 7 ml!

Gestart door Sjors, 5 juli 2010, 11:23:41

« vorige - volgende »

Sjors

Hoi iedereen,

afgelopen zaterdag hebben wij een valkparkiet gehaald. Hij weegt ongeveer 85 gr. Hij moet nog gevoerd worden, en ik lees overal dat hij dan maximaal 7 ml mag hebben. Nu gaan de eerste 4/5 ml redelijk, maar daarna wil hij niet meer eten! Moet ik mijn valkje ''dwingen'' om te eten, of accepteren dat hij minder eet? En moet een valkparkiet van deze leeftijd (5-6 weken) iedere dag aankomen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten Sjors

Saar

Kan dit valkje niet terug naar de kweker tot het zelfstandig eet?

Sjors

bedankt voor de tip. Nee het is door omstandigheden niet mogelijk dat hij terug kan naar de kweker, anders had ik hiervoor ook gekozen natuurlijk.

*Yvon

Hoi hoi

Het kan heel goed wezen dat het valkje zelf ook al wat eet.  ;)
Hou het gewicht in de gaten en kijk of het valkje ook al geregeld met zaadjes bezig is.
Wat heb je in de kooi voor voer staan/hangen ?
Geef 's avonds voor het slapen het papje papje,'s morgens en in de middag wegen en dan 's avonds voor het papje weer wegen.
Let er wel op dat hij/zij niet teveel afvalt.

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Sjors

Hoi Yvon,

Ik heb gewoon een bakje zaadjes (valkparkietenzaad) in zijn kooi, en een trostgierst-stengel. Voor zover ik weet eet hij er nog niets van. Ik zal zijn gewicht goed in de gaten houden. hopen dat hij niet teveel afvalt.

Groeten Sjors

*Yvon


Je kan ook grasparkietzaad(is zachter dan valkparkietzaad) en wat donkerbruin brood en eivoer erbij zetten.
Als die al op stok zit,hang dan een trosgierst-stengel er vlakbij.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >