28 maart 2024, 10:41:12

Geparlde valkparkiet-man

Gestart door kok_roy, 29 december 2003, 23:07:37

« vorige - volgende »

kok_roy

Ik heb ergens gelezen dat een jonge geparelde valkparkiet man na 6 maanden (1e rui) de parels kwijt raakt... is dat zo?

Ik krijg trouwens een voliere van 140x80x200 cm met een nachthok in het tuinhuis van 55X40X80 cm... daarin komen 2 valkparkieten (waarschijnlijk een lutino en een geparelde valkparkiet)

Marianne

Hoi Roy,

Het is juist dat een geparelde man naat zijn rui de parels gaat verliezen.
Het is niet altijd zeker dat meteen na de eerste rui de parels allemaal al weg zijn.

Succes met de aanschaf van je nieuwe valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

giovanni

Heb ook nog valkjes gekend die altijd een paar 'vlekjes' overhouden aan het 'parel-zijn'

grtjs giovanni

kok_roy

opzich best wel jammer dat parelmannen die verliezen!

molenaar

Hoi Kok_Roy,
Zonde he, met dat probleem zit ik ook, al mijn mooie mannen zijn straks grijs.
Dan kan ik ze niet meer uit elkaar houden,
Groetjes Banter

Tara

Hoi hoi,

daarom dat de meeste geparelde popjes aanschaffen, die zijn 'specialer' omdat mannetjes op wildkleuren gaan lijken. Maar tja, niets aan te doen, mijn prachtige Naira (eigen kweek) had vroeger keiveel parels, en nou? Je herkent 'm nie meer bij vroeger :D.

Wordt een leuke volière, zullen ze vast en zeker kunnen kweken ;).

Groetjes, Tara

carco

6 januari 2004, 16:29:34 #6 Last Edit: 6 januari 2004, 16:50:21 by carco
       klopt mijn valk was ook gepareld en na de eerste rui dus (helaas) niet meer toch is hij niet helemaal effen grijs maar heeft wat witte vlekken aan de zijkant van zijn vleugels zitten en is best mooi :o
Klik op het plaatje voor onze site!




Liek

Ziet een geparelde man er naar een tijdje net zo uit als een wildkleur man?
Groetjes Liek

Mandy

Inderdaad Liek. ;)
Maar zoals Carco hierboven je al beschrijft en laat zien blijf je er vaak wel iets van zien in de vorm van een paar resterende pareltjes/vlekjes. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Inderdaad, hier een mooi voorbeeld,

Naira; enkele weken oud


Naira; meer dan een half jaar oud


Veel verandering he?

Groetjes, Tara

kok_roy

mooi voorbeeld jah.. maar wat zonde... ik vind het echt prachtig op die eerste foto... maaruh hoe bekijken jullie dan hoe het een mannetje of vrouwtje is of wachte jullie af tot de rui maar als je eentje tam wilt maken als je de kleur belangrijk vind is het dan natuurlijk handig als je weet dat het een vrouwtje is en die parels blijven!

Tara

Hoi,

dat vind ik onzin, wat maakt de mutatie van een tam valkje nou uit? Ik vind ze leuk zoals ze zijn, natuurlijk is het leuk om te weten of het een man of pop is, maar de kleur maakt nie veel uit vind ik. Tuurlijk zijn er mensen, maar ja.

Van Naira verwachtte ik idd dat het een pop zou zijn, op die eerste foto is hij idd heel erg mooi, maar na zijn rui, en bij het groeien veranderde dat helemaal, op zich zie je het eigelijk niet, net zoals een kindje die opgroeit, je kan niet zeggen bij een dag, hij's verandert.

Het is inderdaad zonde voor de mannetjes, maar zo onderscheid je hun toch, wel wat moeilijker voor als je een wat oudere geparelde man aanschaft, dan is het vaak erg moeilijk om te weten wat de mutatie is ...

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

dat is niet echt onzin hoor. er zijn mensen die absoluut een geparelde willen, en dan is het natuurlijk handig als de kleuren blijven. of zoals bij mij, alle geparelde popjes en de rest mannetjes :P :D

SDC:D

carco

volgens mij is het heel moeilijk om zelf vast te stellen of het om een vrouwtje of mannetje gaat, de dierenarts kan dit wel onderzoeken, alhoewel ik zelf al snel door had dat mijn geparelde vriend een mannetje was: ik had er nl 2 gekocht en deze was een stuk groter en floot veel meer, een vrouwtje is iets stiller en rustiger. ;)
Klik op het plaatje voor onze site!




sadelienda

Kan ik nu stellen dat mijn Bo een vrouwtje is omdat hij zijn pareltjes nog heeft??
Ik denk namelijk aan de staart te kunnen zien ( en de DA ook) het een mannetje is. Daarnaast zit Bo ook met regelaat op een teddybeer( mastrubeertje) en gaar hij hij flink op te keer. Dus volgens mij kan een manneke ook gestreept zijn.  :o


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)