28 maart 2024, 10:03:10

Partnergedrag?

Gestart door Dobske, 17 juni 2010, 23:38:59

« vorige - volgende »

Dobske

Hallo allemaal, ik heb nu sinds 3 weken een jonge valkparkiet. (mijn eerste) Spikey is nu 10 weken oud. Vandaag kroop hij voor het eerst heel dicht tegen me hoofd aan terwijl hij op me schouder zit en maakt hele rare geluidjes. net alsof er een storende walkie-talkie onder hem zit. Iig een raar geluid is het lijkt erop alsof hij heel zacht krijst. Is dit partner gedrag?

of kan het te maken hebben met het uitproberen van napraten? aangezien hij nu eigenlijk pas een beetje begint te fluiten in verschillende tonen. En hij nog erg jong is. Ik hoop dat een van jullie me daarover iets kunnen vertellen.

Groetjes,
Dobske

shara

heb je hem/haar al echt horen fluiten. of is het meer een beetje zoals het brabbelen van een baby meer geluid dan echt fluiten wat hij tot nu heeft gedaan.

ik weet nog wel van mijn klein valkje dat die dat ook deed.(als ik het geluid goed plaats) zelf denk ik meer een veilig gevoel en 'oefenen' maar niet echt partner gedrag. omdat ze nog zo jong zijn 'kunnen' ze 'het' ook meestal nog niet doen.

maar heb geen 100% garantie
so correct me if i'm wrong


Dobske

ja het zou best kunnen wat je zegt. Hij doet dat meestal als hij echt tegen me nek aankruipt. (netzoals ze meestal doen als ze met meerdere bij elkaar zitten) en daarna gaat hij knarsen en valt in slaap. ik heb ook idd nog geen andere punten gezien die normaal gesproken wijzen op partner gedrag.

mieke_06

hey,

je valkje toont geen partnergedrag maar je moet er wel voor oppassen.
Volgens mij bedelt jouw valkje gewoon aangezien hij nog zo jong is.
groetjes, Mieke