17 mei 2025, 23:56:43

Eivoer en vitaminen

Gestart door nita_forever, 28 april 2010, 18:15:24

« vorige - volgende »

nita_forever

Hallo allemaal,
Ik wou graag wat tips willen hebben over het volgende: Mijn valkjes eten geen eivoer. Ik heb verschillende soorten en merken geprobeerd en deze nat en droog geprobeerd, maar ze eten het gewoon niet. Kan ik hier iets mee?
Verder heb ik nog een vraagje: de snavels van mijn valkjes beginnen een beetje te bladeren, en de neusgaten zijn wat ruim, volgens de DA wijst dit op een vitaminen tekort. Ze eten wel regelmatig groenten en fruit, maar ik heb nu toch wat vitaminen erbij gehaald nl; Bogena Multi-Vit van het merk Beaphar. Dit zijn druppelthes voor door ht voer of water, maar het is bruingeel van kleur, en ziet er niet echt smakelijk uit. Heb het nu door het water gemengd, maar het water is zo raar geel ervan... Is dit normaal?
Er zitten overigens voornamelijk vit. A in, maar ook nog 11 andere.

Ik ben benieuwd!
Groetjes Annita en mijn kanjers!
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Kimm

hoi annita,

je kan ook proberen om ze een gekookt eitje te geven. lekker prakken.
ik denk dat die druppels wel goed zijn hoor van kleur.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valk1969

Kleur is goed. Ziet er inderdaad niet uit maar klopt wel dat het geel is in het water.

Gr,

Patrick

carco

Ik heb hetzelfde gekocht.
De kleur hoort zo: kijk wel uit voor je kleren want je zit zo onder.
Het ruikt niet erg lekker, maar ze drinken er zonder problemen van.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

andre28

Valkparkieten die geen eivoer eten is op te lossen door honing of roosvisee door heen te mengen.

Yves_P

Je kunt ze ook eivoer leren eten door het eivoer te mengen met uw zaadmengeling en dit een beetje vochtig aan te bieden. Ze zullen aan de zaadjes pikken en zo ook de smaak van eivoer leren.
Hobbykweker van valkparkieten, bourke's parkieten en roodrugparkieten