13 mei 2025, 23:08:30

man of pop

Gestart door brigitte, 9 januari 2004, 21:58:05

« vorige - volgende »

brigitte

Hoi Kissie is mijn bonte valkparkiet van dik 6 maanden oud. Hij is pas in de rui geweest maar ik weet dus niet of het nou een man of een pop is.. En dat zou ik wel graag willen. Wie kan mij tips geven? groetjes, brigitte

bri

Paul

9 januari 2004, 22:25:47 #2 Last Edit: 9 januari 2004, 22:26:30 by Paul
Hoi Brigitte,

Bij Bonte valkjes kan je niet aan de uiterlijke kenmerken zien of het een man of een popje is helaas.
Dus aan de foto is dat niet te beoordelen maar het is wel een heel mooi valkje :-)
Je kan het na 6 maanden normaal al wel zeker zien aan zijn of haar gedrag.
Met mijn jongen merk ik het vaak al na 3 maanden je kan dan al duidelijk aan de geluiden horen als het een mannetje is.
Mannetjes vertonen vaak macho gedrag, met de vleugels iets van het lijfje of op de stok paraderen en hele fluitconcerten houden.
Ook vaak roffelen ze met de snavel tegen de tralies aan en popjes doen dat nooit.

Groetjes, Paul

Karin

Hoi Brigitte,

Het is een man, want je schrijft op je website dat hij veel liedjes fluit  ;D En als je hem ooit kwijt wil.... ik ben helemaal verliefd op hem  :-* :-* :-*  ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

brigitte

Hoi,
Ja het is een heerlijk valkje een grote kroelkont. ik heb hem al vanaf dat hij zo`n 6 weekjes was.  En fluiten is iets wat hij graag doet.
Ik had hem met kerst het liedje: rudolph the rednose reindeer aangeleerd en hij fluit het de hele dag door, afgewisseld door alle geluiden die me vriend hem heeft aangeleerd. Hij zit ook nooit stil, altijd bezig. Hij laat zijn vleugels vaak uitgebreid zien en loopt van links naar rechts op zijn stok...
Hij houd meestal pas op als ik bij hem ben en dan wil hij het liefst alleen maar kroelen..

Ik heb buiten ook veel valken en 1 heeft er 2 jaar bij me op de kamer gestaan. Maar als ik in de voliere kom ( waar hij nu al zo`n 2 jaar zit) komt hij nog altijd bij me zitten...

Maar in ieder geval bedankt voor de tips!
Groetjes, brigitte

Tara

Hoi Brigitte,

fluiten kunnen sommige popjes ook, heb er hier wrs eentje zitten, maar jouwe is overduidelijk een man, want ik hoor uit je berichtje macho gedrag ... Heen en weer lopen met zijn vleugels open ;). Is dus zeker een mannetje, en een hele mooie ;D