26 juni 2025, 01:34:05

valkparkiet van g18 naar b14 nutribird

Gestart door shara, 23 juni 2010, 18:07:18

« vorige - volgende »

shara

heya.

zit nogal in dubio heb een valkje die al een half jaar a 3 kwart jaar aan de pellets zit. eerst was dit g18 de dikke stukken. en heeft ie geen problemen mee gehad. alleen is mijn vaste dierenwinkel gestopt met leveren en bestellen(denk omdat ik de enigste of een van de weinige was)

nu heb ik dus de b14 mee genomen voor de kleine parkieten en wil ik weten of ik hiermee dan weer moet laten wennen of dat hij dit normaal gesproken zo moet eten.  en is dit wel gezonde voeding voor een valkje. heb het nu in het etensbakje zitten maar heeft nu ongeveer drie bolletjes gegeten.

zelf heb ik heel weinig problemen gehad met het overzetten van pellets g18 en ook toen ik hem bij de fokker weggehaald had at ie altijd goed.

hij is iets ouder dan een jaar. en heb net vandaag dit nieuwe voer gekocht.
dit ook meer omdat ik bang ben om het via internet te kopen en al helemaal via het buitenland

iemand die deze wanhopige jongen wat rustiger kan krijgen? :D

groets Henk

Kimm

hoi henk

in principe zal jouw valkje de b 14 denk ik wel snel eten, maar valkjes zijn erg eigenwijs, dus het kan ook zijn dat hij het helemaal niet moet.
even aankijken. zorg wel dat je valkje niet met een lege krop gaat slapen vanavond. in dat geval zou ik hem zaadjes gaan geven.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

shara

en nu heb ik dus mijn valkje helemaal op pellets gezet. (alleen nog trosgierst) omdat ik van verschillende kanten hoor dat dit goed is. maar lees ik hier op het forum dat je ze ook nog af en toe andere zaden moet geven. ik dacht toch echt dat ik altijd goeie research heb gedaan voor wat het beste is voor me vogel maar heb ik me dan toch te snel wijs laten praten?

en heeft u ook nog andwoord over of dit een b4 net zo gezond is voor een valkje of heeft ie nog andere voedingsstoffen erbij nodig?

zijn hier verder nog mensen die wel via internet pellets kopen en zoja mag hier dan de site komen te staan waar je het gekocht hebt en dat het te vertrouwen is?

alvast nogmaals bedankt.

Kimm

de meningen verschillen wat betreft pellets.
ik vind dat je goed bezig bent.
sommige mensen geven naast de pellets ook nog zaden.
als jij je valkje al op pellets hebt, dan zou ik het zo laten, want met pellets krijgen ze gewoon alles binnen wat ze nodig hebben. daarnaast mag je ze best af en toe wat andere dingen geven.
de b 14 is ook goed. dit wordt ook veel gegeven. zelf geef ik het ook, alleen krijg ik mijn valkjes niet helemaal aan de pellets.
ik weet niet waar je woont, maar je zou eens gaan kunnen informeren of ze ergens anders bij jou in de buurt ook de g18 verkopen.
zelf heb ik ook wel eens wat besteld via internet en nooit problemen gehad.

groetjes kim

shara

helemaal super:D ik schoot hier al helemaal in de stress:P ben nu blij dat het iig gezond voer is en dat ik niet in alle haast ander voer moet regelen. (liever shara eten dan ik eten) ik schrijf nu net weer dit berichtje en je kan het misschien al raden:D zowaar at ie weer een paar bolletjes naar binnen:D

ik woon in assen en heb hier al verschillende dierenwinkels gebeld en gevraagt. maandag had ik valkpellets besteld bij de ene maar die kocht ze niet meer en had alleen deze nog. heb nog een dierenwinkel die het na gaat vragen en proberen het te bestellen maar die neemt dan contact op de rest heeft het hier nog niet.

misschien dat er nog wat meer mensen hun ervaring hier neer willen zetten over het online voer (of andere dingen) kopen, (en het is natuurlijk niet tegen de regels) dan heel graag anders mag het topic voor mij gesloten worden en wil ik kimm hartelijk bedanken voor de snelle reactie :D

groet henk

Kimm

nog even een vraagje, is de g18 niet een kweekvoer?
want de b14 is een onderhoudsvoer. dus dat is goed namelijk. ik weet niet of je aan het kweken bent?

verder heb ik al wat sites gevonden waar je het voer kan bestellen ;)
ff googlen.

groetjes kim

shara

g18 is idd kweek voer. maar heb op versele-laga.com gekeken bij jonge vogels volledige voeder en dan kreeg ik de g18 kweek voer.  en de b 14 via dezelfde site heb ik voor gras en kleine parkieten(valk is naar mijn idee een grote parkiet) dus vandaar dat ik er niet helemaal gerust op was.

zelf heb ik mijn vogel voor de gezelligheid en ben niet van plan er mee te kweken. dus dat kweekvoeder hoeft dan niet eens. maar kan zelf niet iets vinden wat dan echt bij een jonge valkparkiet voor voer kan.

oke bedankt zal eens kijken.  :)

Kimm

dan zit je met die B14 nu goed hoor  ;) deze kan je altijd geven.

groetjes kim

shara

mag ik je dan heel hartelijk bedanken?:D ten eerste voor je snelle reacties en natuurlijk voor deze informatie . scheelt me ook weer op zoek te gaan naar een betrouwbare dierenwinkel of online shop.

bij deze wil ik ook de dobey in assen bedanken voor het bestellen van deze b14  ;D

groet henk

Kimm

Saar

Goh.... raar om te zien dat een valkje dezelfde naam heeft als ikzelf *lol* ;D Hoe spreek je het uit? Als sjara of sarah?
Bij mij spreek je het uit als sarah :)

Op heel veel webshops hebben ze ook grotere verpakkingen van de b14. 4 kilo verdeelt in zakjes van 1 kilo :)
Groetjes Saar

shara

mijn valkje spreek je uit als sjara ik soms sahara slara of raarja. maar ja dat zijn bijnaampjes voor hem/haar/het:P

even wat bijgevoegde informatie nog. gister ging ze bijna met lege krop slapen dus had nog wat van die g 18 over wat hij gelijk at.

vanochtend hem enkel b14 aangerijkt en wilde ie eerst niets van weten. heb net een half uur bij hem gezeten en monkey see monkey do uitgeprobeerd en dat werkte. ik een hapje hij een hapje en hij at na een tijdje bijna zelfstandig en moest ik hem eaf en toe weer laten zien hoe lekker het wel niet was.:D

dit is mijn enigste valkje heb nu een 800 gram verpakking en ga ff aankijken hoe snel die dit opeet.

Kimm

Kimm

en gaat het eten nog steeds goed?

groetjes kim

shara

ja zeker gister is ie in zijn vrije tijd zelf al naar de kooi gegaan en gegeten zonder dat ik hem iets hoefde te vertellen. vanochtend bakje weer wat bijgevuld en is al weer gedeeltelijk op.

wat ik wel merk is dat ie nu ook meer grit eet. dat misschien even weghalen of kan dat blijven hangen. poepjes zijn in ieder geval niet grijs dus daar eet ie zen buik niet mee rond:)