29 april 2024, 00:11:45

Dierenwinkel..weer de fout in!!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 9 januari 2004, 00:45:04

« vorige - volgende »

BIRDIE

Hoi hoi,

Zo, ik was echt geschrokken van die foto's! Soms zie je wel eens in een dierenwinkel dat er één vogel niet zo fris bij zit, of misschien twee, maar dit!

Hier moet duidelijk werk van gemaakt worden, en gelukkig is dat ook gedaan. Petje af voor Jaimy, echt goed hoor, dat je die foto's gemaakt hebt.

Groetjes,

Annemarie

Didi

Hey,

Jeee! :o :o :o Ik schrok me rot toen ik die foto's zag, echt heel zielig :'( :'(...
Goed dat er actie is ondernomen!! Dit kan echt niet zo :(

 :oDiane :o

demi

hoi jaimy


heel erg top van je dat je actie ondernomen hebt bah wat een ongelovelijke mensen heb je er toch bij zeg....

diana w

jacko

hey jaimy

een vraagje heb je al iets gehoord van die dierenbescherming? zoja wat heeft die gezegt dan?

groetjes miranda en jacko(valkje)

Jaimy_en_Viggo

Hey jacko,

Ik heb een brief geschreven en ik heb er nog niks van gehoord. Nog maar even afwachten of ik wel wat te horen krijg en nog maar es langs de rien van staveren. Fijn van je reactie..net als de rest!!  :-* :-* :-*

Groetjes Jaimy

caroliendewit

Hoi Jaimy,
Ik lees net dit berichtje pas op het forum. Wat erg zeg.  >:( Ik hoop dat de dierenbescherming er wat aan doet. Heeft die <piep> alleen vogels of heeft hij ook nog andere dieren die er ook zo slecht uitzien? Hopelijk gaat de dierenbescherming er een keer onverwacht kijken en kunnen ze er wat aan doen. Succes!!!
Groetjes Carolien

Jaimy_en_Viggo

Hey Carolien,

In de vissen bakken lagen ook een paar dooie vissen, maar of dat toeval was..je kunt helaas niet bij vissen zien of ze ziek zijn.. :-/ Ik hoop ook dat ze er snel zullen kijken en dat ze er wat aan doen..echt vreselijk vind ik het..om zo met dieren om te gaan die zo vreselijk afhankelijk van die mensen zijn..

groetjes Jaimy

Valerie

Amai!

Duim omhoog zou ik zo zeggen.

Hier in België zullen ook wel zo'n zaken bestaan, maar gelukkig ben ik er nog geen tegengekomen.

Ik hoop voor jou dat er vlug iets aan gedaan wordt, niet alleen in die winkel in Amersfoort maar overal eigenlijk.  Het zal zeker niet de enige winkel zijn die de dieren zo slecht behandeld.

Hou vol!

giovanni

Citaatje kunt helaas niet bij vissen zien of ze ziek zijn...

dat kan je wel hoor, ik ben naast vogels ook erg geïnteresseerd in vissen als hobby, en heb er nogal veel ervaring mee, met ziektes bij vissen. (jmr genoeg)

En een pluim voor je hoor, hopelijk sluiten ze  de hele rimram daar! Ben ook van plan om later in die sector te gaan werken, en geloof me, zal men mond ook niet houden hoor als ik zoiets zie! Je moet maar het lef hebben hè, om daar die vogels zo te verkopen >:(
Hier bij ons was er onlangs ook zo'n geval, maar wel niet extreem. Sommige vogels hadden veel kale plekken, en valkparkieten zonder kuif, er lagen uitwerpselen tot 20cm hoogte!! Er is een rechtzaak uit gekomen en ze hebben een boete betaald. En glkg hebben ze alles meteen verbeterd, het is veel beter nu. De zaak kon zich niet permiteren om zo'n reputatie te hebben. ( het is een hele grote zaak, mijn favo winkel; kocht er wel nog nooit vogels, mss nu weer wel)

grtjs & hopelijk sluit de rimram

jacko

hoi jaimy

ik had nog nix verder gehoord hoe het afgelopen is bij Rien van Staveren die dierenspeciaalzaak.Heb je nog iest gehoord van de dierenbescherming?

Groetjes miranda en Jacko(valkparkiet)

Anita1

 :-[ jeetje dit vind ik echt vreselijk..pfff ik ben er stuk van.zulke lieve vogeltjes.wat keigoed van je dat je dit aan het doen bent.en dan die fotos.lef hoor.hoop dat je er wat mee bereikt...ben je dankbaar dat je dit ontdekt hebt.pluim voor je.groeten anita :)

Jaimy_en_Viggo

 Hey lieve mensen!

Ik helemaal niks van de dierenbescherming gehoord..mischien nemen ze helemaal geen contact meer op..is mij best..als er maar wat aan die diertjes wordt gedaan..ik ga er van de week weer langs..om te checken..ik laat nog weten hoe het was!

dikke  :-* Jaimy

Inger m

Hoi Jaimy,
Balen zeg dat je niks van de dierenbescherming (DB) hebt gehoord, maar mss zijn ze wel wezen praten met die man (en zijn er maatregelen genomen). Het kan natuurlijk zo zijn dat de winkeleigenaar om privacy redenen niet wilde dat er verder over gesproken werd. Ik heb om ongeveer dezelfde redenen een keer jaren geleden een aangifte gedaan bij de DB (zie stukje terug), maar er niks over gehoord. Deze dierenwinkel is inmiddels sterk verbeterd (of het met de aangifte te maken had, geen idee).

Het is in iedergeval slim om weer eens te gaan kijken en mochten er over een heel tijdje weer misstanden zijn, kun je het beste gewoon weer contact opnemen met de DB. Ook in het geval dat ze niks zouden kunnen doen, je geeft wel een signaal af dat het wat jou betreft niet door de beugel kan, wat er daar gebeurd.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Cobie

Hoi Jaimy.

Ik ben bij Rien geweest, maar heb gezien dat zijn valkjes en de rest van de vogels er prima bijzitten. Misschien naar aanleiding van jouw toedoen naar de DB. Ik hoop dat het de valkjes daar zo goed mag blijven gaan. maar ik bewonder je inzet Jaimy. En blijf goed opletten hoor.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Stijn dc

hello

leuk dat er toch resultaat is gekomen. Ik hoop dat die dierenwinkel het zo kan houden, en dat het in de toekomst neit weer gebeurd, watn zeg nu zelf, een beetje respect voor dier en milieu is echt niet veel moeite gevraagd he. Alleen zien sommige mensen dit niet in.

SDC:D