28 maart 2024, 11:12:01

Dierenwinkel..weer de fout in!!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 9 januari 2004, 00:45:04

« vorige - volgende »

Suzanne

Bah, heb er geen woorden voor zoals die beestjes er bij zitten. Maar ik weet wel dat dit soort foto's me erg bekend voorkomen, omdat een dierenwinkel op de Hastelweg in Eindhoven ook zo met z'n vogels omgaat  >:(

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Cobie

Hallo Jaimy.

Gaat het over Rien van Staveren op de arnhemseweg, hier in Amersfoort. Ik ga daar morgen ff een kijkje nemen  >:(.
En ff kijken hoe hij dan op mijn vragen over de vogels reageert. Ik zal dan vragen of je de vogels gratis bij vogelvoer krijgt ofzo. De foto`s zijn een goed bewijs.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

daan

Wat vreselijk zeg heb hier geen woorden voor. Heel goed van je dat je stappen gaat ondernemen.
Ik hoop dat de eigenaar zijn vergunning kwijt raakt, want om zo met je beesies om te gaan en te durfen te verkopen schandalig echt vreselijk.
Groetjes Daantje

tommy

hoi,
He vind het dapper dat je die foto's hebt genomen.
Het is alleen jammer. Want het is niet verplicht bij de wet om vogels groot te huis vesten. Klinkt afschuwelijk maar is wel zo.
Het is wel bij de wet verplicht om dieren goet te voeren.
Als burger heb je een zorg plicht .
Dat houd in dat je gewonden dieren naar een officiele instantie moet brengen.
Beste jaimy,
Ik zou niet met die man in discussie gaan. Daar werk je jezelf mee in de knoop.
Bel : Meldnummer Dierenmishandeling 0900-2021210 (10 ct./min.)
Want laten we eerlijk zijn, ook dierenmishandeling is zinloos geweld.
Ik kan je dit aan raden. Ik werk zelf bij de dierenbescherming en wij kunnen niets doen aan zulke horrors.
De landelijke inspectie dienst kan dat wel.
Dus als je het niet vertrouwd kan je dit nummer bellen.
Je moet dan wel je gegevens achter laten en eventueel bewijs. Je wordt niet bekend gemaakt bij de eigenaar van de winkel.
Ga a.u.b. niet zelf voor rechter spelen dat kost je je kop en de dieren zijn er niet mee gered.
Laat nog maar even weten hoe het is afgelopen.
Groetjes Annemieke

bogey

10 januari 2004, 03:43:33 #19 Last Edit: 10 januari 2004, 09:25:36 by admin
Echt vreselijk.

Dat soort mensen verdient geen dierenwinkel.... Ik snap trouwens ook niet dat fokkers hun beestjes daar nog af leveren.  Alles draait altijd om dat  geld.  

Dit kan echt niet. Je hoort het helaas vaker.

KAN nIET
Daphne

Inger m

Hoi Jaimy,
Heb je al wat meer info hierover? Ben nl benieuwd of er iets aan gedaan kan worden.

Ik begrijp juist niet dat deze man ten opzichte van zijn klanten de dieren er zo bij laat zitten, want dat is geen goede reclame. Bovendien heb je als winkel ook een voorbeeldfunctie en mogen mensen het niet normaal vinden dat dieren er zo uitzien. Op grond daarvan vind ik zeker dat er wat moet veranderen. Ook voor de dieren kan het geen pretje zijn.

Het klinkt mss heel grof, maar ik denk dat veel handelaren/ verkopers dieren die er zo uitzien gewoon afmaken en niet verkopen, dus ze zijn/ waren er wel degelijk, alleen zie je ze niet. Ik denk niet dat ze met elk vogeltje naar de Da stappen...

Kun je nog wat meer zeggen over de rest van de winkel, waarover ik wat vroeg in het vorige berichtje?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

jaimy (bij vriend)

hey lieve iedereen,

Je kunt helaas niet mailen om het aan te geven, maar wel bellen. Daar dan alles vertellen en je persoonlijke gegevens doorgeven. Ben heel benieuwd of ze er wat aan gaan doen..moet toch wel?? Ik hou jullie op de hoogte.

kussies Jaimy

jaimy

Ja cobie..is inderdaad die zaak..gewoon te erg voor woorden..in Amersfoort... :-X

Paul

Hoi,

Een dierenwinkel kan helaas niet met elk dier naar een dierenarts toegaan alleen met de dieren die veel geld kosten doen ze dat misschien.
Een valkje kost inkoop voor een dierenwinkel 8 euro en de dierenarts minimaal 20 dus laten ze het liever doodgaan hoe erg het ook is :-(
Een goeie dierenwinkel zal altijd alles zelf proberen te genezen bij dieren en veel geven ook best wel om de dieren die ze verkopen.
Bij handelaren is het net zo, die gaan ook niet naar een dierenarts want als je een valkje verkoopt voor 8 euro en je moet er eerst 20 euro in stoppen is dat een verliespost.
Maar de goeie handelaren hebben wel veel verstand van vogels en ook geneesmiddelen en ziekenkooien dus die doen er vaak wel alles aan om ze weer beter te krijgen.
Maar als valkjes ziek zijn of er niet goed uit zien moet een dierenwinkel die niet in de winkel zetten maar op een plek waar ze goed kunnen genezen.
Als ik een valkje heb wat ziek is ga ik natuurlijk wel naar de dierenarts ook al kost dat bijvoorbeeld 100 euro.
Je hebt voor die prijs natuurlijk 3 andere valkjes maar zo werkt het hier niet ze moeten gewoon beter worden als ze ziek zijn.

Groetjes, Paul

Jaimy_en_Viggo

Hey lieve iedereen,

Ik heb gebeld en ze zeggen dat ik een brief moet sturen. Ze vroeg ook of het ging om de huisvesting..want daar hoefde ik niet over te bellen want daar zouden ze niks aan kunnen. Ja ze zitten inderdaad met te veel in te kleine hokjes..maar dat was niet de hoofdreden..dat was hoe ze eruit zagen..Ik moest trouwens een brief schrijven omdat er errug veel meldingen zijn over dierenwinkels en ze kunnen zo kijken of ze er al eerder meldingen over hebben gehad..dat is wel mooi..dan kan ik meteen die foto's erbij doen! HA! En Cobie..ben je er geweest..? vreselijk he..? en die stank.. :-X

Dikke  :-* Jaimy

Inger m

Hoi Jaimy,
Succes met het schrijven van de brief en goed dat je nu foto's hebt. Het is inderdaad de vraag of ze er echt wat aan kunnen doen, want ze kunnen bv pas ingrijpen als het om verwaarlozing (graatmagere) of mishandelde dieren gaat. Deze dieren zien er misschien slecht uit door lakse verzorging, maar zijn niet echt verwaarloosd, beetje grensgeval.

Maar daar gaat het nu ook niet om. Op deze manier geef jij een signaal af dat het zo niet kan, zeker als ze meer klachten zijn over de betreffende winkel.
Ik heb ooit geklaagd over een dierenwinkel (veel te veel in de hokken, duidelijke schurftgevallen, duidelijk ongezonde dieren en kooien en aquariabakken met knaagdieren vol in de zon).
De dierenbescherming gaf toen aan dat over deze winkel meer klachten waren. Inmiddels is deze dierenwinkel zeer sterk verbeterd. Of dat direct verband heeft met de klachten hierover weet ik niet.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rene

Hoi,

Om even aan te geven dat het wel degelijk zin heeft misstanden te melden:

De eigenaar van een dierenspeciaalzaak in Amsterdam Osdorp is recentelijk veroordeeld tot een geldboete van 3000 euro en een maand voorwaardelijke gevangenisstraf met een proeftijd van twee jaar. De politierechter achtte bewezen dat de eigenaar zijn dieren niet goed had verzorgd, illegaal honden had geïmporteerd en een pittbull had verkocht, wat wettelijk is verboden.  De Dierenbescherming Amsterdam heeft verheugd gereageerd op de uitspraak. Bron: AT5

3000 euro is misschien niet iets waar de eigenaar erg lang wakker van hoeft te liggen, maar in combinatie met de voorwaardelijke gevangenisstraf toch een signaal dat er verbetering moet komen!

-- Rene

Skippy

 :o :o :o Wat erg zeg!!!
Ik hoop dat ze ( de dierenwinkel) er wat aan gaat doen!!!)

In Soest zitten ze ook allemaal op een kluitje (Pet's place) en Esmeralda(schuilnaam Smile Emerald) en ik vonden dat al erg om te zien maar dit is echt erg!!!!

Ik hoop dat er gauw verandering in komt!!!

Skippy

Stijn dc

hello

goed hoor jaimy, dat je nu een brief hebt gestuurd. kan je de fotos als bewijsmateriaal erbij doen. ik hoop dat die winkel echt veel gaat verbeteren, want zoiets is echt ongehoord.

Citaaten een pittbull had verkocht, wat wettelijk is verboden

is het bij jullie verboden dat er pitbulls worden verkocht? alle sorot honden die onder "gevaarlijke" honden vallen of zo?

SDC:D

Inger m

Hoi Rene,
Ik vind ook dat het inderdaad wel zin heeft om te klagen, als je denkt dat het niet goed is, moet je dat gewoon doen. Maar zoals ze zelf al aangaven is het moeilijk zoiets aan te pakken (zie stukje Tommy/ annemieke en van Jaimy zelf over de brief).
In het geval dat jij beschrijft zitten een paar duidelijk illegale zaken waarop iemand wel aangepakt kan worden. maar goed ik heb verder ook geen idee hoe het er daar verder uitziet en hoe de dieren verzorgd worden, ze zien er in iedergeval niet uit....

Stijn,
In Nederland geldt in iedergeval een fokverbod voor pittbulls, ook is er sprake geweest van een lijst met (vecht) hondenrassen die verboden zou worden, voorzover ik weet is die er niet doorgekomen.

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.