28 maart 2024, 15:06:43

Dierenwinkel..weer de fout in!!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 9 januari 2004, 00:45:04

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

9 januari 2004, 00:45:04 Last Edit: 31 mei 2006, 19:44:25 by Inger m
Hey lieve Dierenvrienden,

Ik hou al een tijdje de dierenwinkel "*****" In Amersfoort in de gaten. Laats was ik er weer geweest..met mijn digi! En heb een paar schokkende foto's gemaakt..verder wat niet op de foto's te zien is..dat er te veel vogels op een kluitje zitten..(echt veels te veel) en de stank..is er ondragelijk! De prijs van de valkjes is gelukkig wel omlaag gegaan..maar toch verwacht ik niet dat hij ze verkoopt..omdat ze er gewoon weg niet uit zien..kale nekken onder de valkjes en staarten die er niet uitzien of er helemaal niet zijn..kijk maar naar de foto's, en als er veel mensen reageren..en dit ook niet vinden kunnen..ga ik met de reacties naar de dierenbescherming..die er hopelijk oog voor heeft en er wat aan doet!!






















Tara

9 januari 2004, 01:01:57 #1 Last Edit: 31 mei 2006, 19:48:38 by Gerda
Ow my God ...

Ik schrok echt wel, dat is gewoon vreselijk hoe die vogels erbij zitten, zo zou ik niet eens mijn winkel durven tonen aan de klanten .... Echt erg jee ...

Ga maar zeker weten naar de dierenbescherming ...

Groeten, Tara

Lique

9 januari 2004, 01:03:47 #2 Last Edit: 31 mei 2006, 19:49:35 by Gerda
Hier word ik nou echt zo boos om hé.
Wat een piep zeg, die eigenaar van die zaak.
Ik vind het té schandalig voor woorden, en ik zou er zeker werk van maken.
Je hebt nu bewijs.

Groetjes lique

Mandy

9 januari 2004, 01:29:59 #3 Last Edit: 31 mei 2006, 19:49:56 by Gerda
Hartstikke goed van je dat je die foto's gemaakt heb (en durfde te maken! :o ) en er stappen tegen gaat ondernemen, want dit kan echt niet! >:(
Bah, we zullen de kleren van z'n lijf rukken en 'm ook 's in een klein kooitje stoppen voor een paar maanden, kijken wat ie dan te zeggen heeft! >:(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nes

9 januari 2004, 01:36:13 #4 Last Edit: 31 mei 2006, 19:50:07 by Gerda
Gewoonweg vreselijk  >:(! Dit kan toch helemaal niet!!!
Arme beesies  :'(! Ik snap zo'n dierenwinkel niet.....
Echt goed dat je die foto's hebt genomen. En dat je dat durfde idd. Echt top! En er zullen nog genoeg mensen reageren dus neem/ stuur die hele lijst maar naar de dierenbescherming potverdikke! k@o*emensen!!!

Paul

Bij de meeste vogels zijn de veren er echt afschuwelijk uit zeg.
Ze zitten er daar zeker niet gezond in die winkel want als ze een beetje verzorgd zouden worden zien ze er echt niet zo uit :-(
Zo te zien is dit weer duidelijk een voorbeeld dat het alleen maar om het geld te doen is helaas :-(
Ik hoop echt dat er daar wat aan gedaan word.

Groetjes, Paul

Jaimy_en_Viggo

Hey lieve iedereen,

Vandaag stuur ik een mailtje met de foto's en het adres. Ook bel ik, want hier moet zo snel mogelijk iets aan gedaan worden! Ik hou jullie op de hoogte!

Dikke  :-* Jaimy

Annouschka

9 januari 2004, 11:48:17 #7 Last Edit: 9 januari 2004, 11:58:47 by Chewbakka
Hallo,
dit is te erg voor woorden. Het is verschrikkellijk, ik denk wel dat de dierenbescherming hieraan iets zal doen, ze zouden beter dat zaakje van die 'man' (als je het nog een mens kunt noemen) opdoeken.  Het is ook mijn droom om ooit te gaan kweken en misschien wel een winkel te openen maar NEVER voor het geld, enkel en alleen omdat ik zoveel van dieren hou.
Misschien kan je een petitie houden??  Hebben jullie geen dierenrechtenorganisaties?  Bij ons zou Gaia hier flink mee uitpakken.
Ik hoop van harte dat het je lukt.
Groetjes.

Theetje

Hoi Jaimy,

Wat ontzettend verschrikkelijk zeg. Wat goed dat je die foto's hebt gemaakt zeg! Deze man moet inderdaad gelijk aangegeven worden. Een aantal vogels herkende ik pas van soort door nog eens heel goed te kijken. Ik neem aan dat die man op deze manier toch geen vogel meer verkoopt. Ik kan me niet indenken dat mensen daar hun vogels kopen in ieder geval.

Hier moet echt wat aan worden gedaan dus stuur inderdaad al onze reacties maar mee met je brief.

Groetjes

Theetje


pona

9 januari 2004, 14:48:32 #9 Last Edit: 9 januari 2004, 14:49:58 by pona
Goed van je, en zeker dat je het hebt gedurft.
Ben benieuwd wat de dierenbescherming er aan doet.


Groetjes Ilona
grtjs Ilona


jacko

hoi

ik heb de foto''s gezien wat erg zeg hoe durven ze om deze vogels zo in de kooien te laten zitten.Bij ons in de omgeving hebben ze ook vogels in de kooien zitten maar die zien er veel beter uit. ik ben benieuwd wat de dierenbescherming zegt. weet je wat ze met die dierenwinkel? voorgoed dicht doe want dat kan niet zo? veel succes.

groetjes,miranda en jacko(valkje)

molenaar

Hoi lieve dierenvrienden,
Als je nog een paar telefoonnummers nodig hebt??
Komen ze maar alvast:
Dier melding:08004288888
Diermishandeling:09002021210
Dit zijn als het goed is landelijk ingestelde nummers.
Die van het AID heb ik ook voor je, maar dat nummer kan ik niet via internet doorgeven.
Het is goed dat je hier wat aan doet, lukt het niet, wil ik wel kijken of ik je kan helpen.
WANT DIT IS ECHT TE GEK VOOR WOORDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes Banter

Inger m

Hoi Jaimy,

Ik ben met je eens dat deze vogels niet in een goede conditie verkeren. Echter hoe ziet het er verder uit in de winkel? Hebben ze normaal voedsel en (schoon) drinkwater, zijn de kooien (erg) smerig? Want alleen op grond van het uiterlijk van de vogels lijkt het mij moeilijk om maatregelen te nemen (winkel sluiten), aangezien er op markten en bij dierenhandelaren best vogels er slechter bijzitten...(en ook beter hoor). Bovendien kan het zijn dat de man gewoon slechtere kwaliteit vogels aangeboden krijgt of er niet zo op let.
Bij de dierenwinkel hier in de buurt nemen ze alleen jonge, gezonde en goed uitziende dieren aan, waardoor het er altijd netjes uitziet, maar de oudere, mindere dieren gaan dan gewoon door naar de handel...

Ik ben hierdoor niet zo heel geschokt, maar zou er gewoon nooit vogels kopen.

Ik heb hierover al eerder met je gediscusseerd op dit forum en vind het goed van je dat je deze foto's hebt durven maken!
En neem nu gewoon het initiatief om de Dierenbescherming of het AID te bellen, zodat zij erover kunnen gaan kijken en oordelen en kunnen aangeven of deze man de situatie moet verbeteren.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hello

schandalig zeg, hoe die vogels er daar bijzitten.
wel moedig van je dat je zon fotos durft nemen, hopelijk loopt het goed af, hopelijk niet voor de eigenaars

SDC

Tara

Hoi Jaimy,

goed dat je nou gemaild hebt, ben benieuwd naar hun reactie.

Ik vind het ook zo, die dieren zouden ze niet zo mogen laten zitten ... Ik wil ook (in) een winkel (werken) openen, maar bij mij zouden ze er zeker allemaal anders uitzien, ... dat zweer ik gewoon oprecht, als er een zwakkere/ziekere vogel bijzit, hou ik 'm gewoon apart in m'n eigen huisje dan, en ff naar de DA, maar zou niet durven zo te zetten :(.