29 maart 2024, 00:50:09

Aggressief popje

Gestart door kerkweg26, 9 mei 2010, 22:07:19

« vorige - volgende »

kerkweg26

9 mei 2010, 22:07:19 Last Edit: 9 mei 2010, 22:18:30 by kerkweg26
Hallo,

Wij hebben een week geleden een popje van ongeveer 3 jaar oud gekocht, ze is niet tam. Met veel aandacht en trosgierst proberen we haar langzaam aan ons te laten wennen, dit lukte verrassend goed. Ze duldde zelfs onze handen in haar kooi en at van de trosgierst terwijl onze vingers 1cm van haar verwijderd waren. Ze floot terug als je naar haar floot en het ging iedere dag beter. Vanaf gisteren wil ze echter niets van ons weten en blaast ze opeens als we in de buurt komen, ook schrikt ze heel erg als we weer opstaan en weggaan. Zit ze de hele dag op haar voedselbakje en heeft geen zin meer in de trosgierst, is dit gedrag normaal (Gewoon een humeur van 2 dagen) of hebben we iets fout gedaan in ons gedrag jegens haar?

Alvast bedankt voor uw reacties,

Kw26

Kimm

hoi,

misschien is ze toch ergens erg van geschrokken toen jullie er niet waren.
ook kan er iets anders aan de hand zijn.
heb geduld nu met haar en hoe gaat het vandaag?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kerkweg26

Bedankt voor de snelle reactie.

Ze heeft vannacht gewoon op de stok geslapen maar nu zit ze weer op haar voerbak. Net wat trosgierst aangeboden ze at wel even maar blaast nog wel als je een beetje dichtbij komt. Ze probeerde ook de trosgierst nog aan te vallen. Ze zit nu wel met haar snavel te knarsen, dit was een goed teken toch? ze maakt maar weinig geluid door de dag heen. Ze eet en drinkt wel goed.

groetjes kw26

Kimm

hoi,

ze zit niet bol?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kerkweg26

ze zit nu niet bol alleen als ze slaapt is ze wat boller

Kimm

gewoon even haar gedrag in de gaten blijven houden en even niks forceren.
dat moet weer goedkomen.
het knarsen is goed hoor, dan zijn ze lekker relaxed.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kerkweg26

Het gaat nu 's ochtends iets beter maar later op de dag vervalt ze in haar oude gedrag, zou het misschien door de locatie van de kooi komen? Ze staat dicht bij de kamerdeur die de keuken van de kamer waarin zij staat scheidt. Billy ziet dus de deur open en dicht gaan en wij lopen vrij dicht langs haar kooi. Muziek zou toch geen probleem zijn, bij radio etc. zou ze zich toch goed moeten voelen als ze alleen is?

KW26

Kimm

radio is goed hoor, maar staat je vogel niet op de tocht bij de deur?
er langs lopen moet geen probleem zijn in ieder geval.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Bello

Weet je van wie de vogel is geweest?

Dir kan te maken hebben met hoe haar gedrag is.

Laat haar eerst lekker wennen en tot rust komen.

Nu ze bij jullie is kun je straks beginnen met de her- opvoeding.

Veel succes!!!!!!!!! hou ons op de hoogte.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

kerkweg26

hoi hoi

Onze Billy eet tegenwoordig uit de hand, zij heeft niet meer zo'n last van zijn chagrijnige buien. Ze dreigt nog wel als je je hand in de kooi steekt maar eet direct de trosgierst die je bij d'r houdt. We hebben nog wel een kort vraagje, hoe lang moet ze wennen voordat ze uit de kooi mag??-

groetjes Kw26

kerkweg26

hoi hoi

onze Billy doet het erg goed, ze helaas niet heel nieuwsgierig en eet ook geen andere dingen dan trosgierst of haar zaadjes. maar ze komt op je vinger zitten als je trosgierst hebt. ze blijft dan rustig op je vinger zitten eten. als wij haar kooi openzetten wil ze er nog niet uit maar we blijven proberen

Groetjes Kw26

kerkweg26

Hier is onze Billie in actie:


Creatura

Fijn dat het nu zo goed gaat.
Ik denk dat je al best wel blij kan zijn als een valkje van drie jaar oud nog zo tam wordt dat ze op je vinger komt!
Ze is mooi hoor!
Veel plzier nog met haar!

groetjes, Renske