23 april 2024, 14:20:30

Bang voor nieuw valkje

Gestart door Manon-v, 21 juni 2010, 09:05:39

« vorige - volgende »

Manon-v

Wij hebben nu een valkje van bijna anderhalf jaar oud en besloten om een vriendinnetje voor 'm erbij te halen, alleen het lijkt erop alsof hij bang voor haar is.
Ze probeert steeds bij 'm in de buurt te komen maar hij blijft maar wegrennen. Het is echt heel zielig om te zien..

Ik heb even geprobeerd ze buiten de kooi bij elkaar te krijgen, het leek even goed te gaan toen ze samen aan een stukje gierst zaten te knabbelen maar op een gegeven moment begon hij haar op dr kop te pikken.
Hij moet er echt niks van hebben, denken jullie dat dit nog goed kan komen of hebben we nu een stelletje dat langs elkaar heen gaat leven?

*Manon*

Hoi hoi Naamgenootje  :D

Hebben jullie het vriendinnetje bij jullie valkje in de kooi of heb je aparte kooien?

Je moet je indenken dat het voor je valkje wat al anderhalf jaar bij jullie is, een hele verandering is als er ineens een valkje bij komt. Hij was natuurlijk gewend alle aandacht te krijgen en nu is er ineens een ' kaper op de kust'

Dat hij hieraan moet wennen is duidelijk. Misshien is het daardoor handiger om ze allebei in een aparte kooi te zetten en die twee kooien naast elkaar zetten als dat mogelijk is.

Valkjes zijn nieuwschierige diertjes en zullen, nadat ze de kat uit de boom hebben gekeken, interesse krijgen in de ander... dit gaat natuurlijk niet altijd op, maar meestal werkt het wel zo.
Je valkje is natuurlijk ook geen valkjes gewend en ik kan me dan ook wel voorstellen dat hij er een beetje bang voor is.
Als je de twee kooien naast elkaar hebt staan, kunnen ze elkaar wel zien, maar zitten ze toch 'veilig' voor hun gevoel omdat de ander niet bij 'm kan komen.

Ik zou de kooien dan los zetten en ze samen eruit laten, zo kunnen ze op veilige afstand aan elkaar wennen en is er genoeg ruimte om te vluchten.

Succes!

Groetjes Manon

Manon-v

Hee Manon,

Bedankt voor je reactie, we hebben haar nu inderdaad bij hem in de kooi gezet.

Ik denk dat we dat dan maar eens moeten proberen, we moeten alleen wel eerst een extra kooi hebben dan, want we hebben er maar één.

Hopelijk werkt het, want ik vind het nu zo zielig, voor allebei wel eigenlijk..

*Manon*

Hoi hoi,

Misschien kun je er eentje lenen en anders via marktplaats zijn ze ook goed aan te schaffen en vooral niet te duur.
Het is overigens altijd handig als je een extra kooitje over hebt ivm ziek worden e.d.

Het komt vast wel goed, het moet even tijd hebben!

Groetjes Manon