24 april 2024, 20:09:10

kan mij valk vals sijn..?

Gestart door wendyrene, 4 juli 2010, 02:12:10

« vorige - volgende »

wendyrene

hallo allemaal

ik heb een vraagje misschien is het een gekke vraag.
mijn valkje is in de kooi egt super tam...zodra ik me hand in de kooi steek zit die gelijk op me hand.. maar zodra ik hem eruit haal terwijl die op mijn hand zit is die gelijk weg en krijg ik hem niet meer te pakken..zelfs niet als ik zijn aandacht probeer te houden met trostgiers.. ik hoop zo dat iemand tips voor mij heeft wat ik er aan kan doen..(mijn valkje is gekortwiekt dus kan niet vliegen..dit heeft de dierenwinkel gedaan die hem/haar met de hand heeft gevoert)

groetjes René

Sorella

Die twee van mij vliegen ook meteen weg als ik ze uit de kooi haal, ik laat ze maar gaan, op een gegeven moment komen toch wel bij mij kijken :)
Als zij/hij niet bij jou komt probeer hem/haar dan te lokken met bv chips eten (niet dat je het ze moet geven maar het geluid trekt ze hier aan), boekje lezen doet het ook goed of computeren/laptoppen

Paula

Allereerst vind ik de titel van dit topic niet helemaal kloppen. Een vogel die niet naar je toekomt als hij/zij vrij is, is niet vals.

Als de vogel uit de kooi is, laat hem/haar maar even de eigen gang gaan. De vogel is vrij en kan even doen waar die zin in heeft. Pas na een tijdje (minuut of 10) eens naar de vogel gaan. Misschien stapt hij/zij dan wel op.
Succes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

wendyrene

bedankt voor de tip maar dat hat ik ook al geprobeert want ik wil der niet opjagen ofzo door achter hem/haar aan te rennen...dus ik hat hem/haar eerst lekker ze gang laten gaan..maar kwam na een half uur nog niet naar me toe..zelfs niet terwijl ik hem/haar probeerde te lokken met trostgiers terwijl ze daar echt gek op is.. ze heeft in totaal denk 4 uur rond gelopen...en na 4 uur hielt ik de kooi er bij en ging die er met moeite in :(

Paula

In dat geval voorlopig niet loslaten, maar alleen in de kooi met de vogel bezig zijn. Heel veel aandacht aan besteden.
Zorg dat ze jou leuker gaat vinden.
Succes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

wendyrene

oja dat was ik er vergeten in te zetten.. als ik mijn hand bij der wil doen buiten de kooit bijt ze gelijk in mijn vingers

coolsille2

Ik heb dit probleem ook mee gemaakt.
Het enige dat je kunt doen is blijven proberen ;)

wendyrene

hallo

en blijft die nu wel bij je zitten of niet?...
want zit nu al die tijd elke dag bijna 2 keer per dag een half uur met me hand in de kooi alleen elke keer en hij springt elke keer gelijk van me hand af en krijg ik hem niet meer te pakken:(
iedergeval hartstikke bedankt voor je reacti

mvg rene

coolsille2

bijmij blijft hij nu wel zitten