29 maart 2024, 16:57:15

Sunny is erg ziek

Gestart door D. den Hollander, 19 juni 2010, 17:27:22

« vorige - volgende »

D. den Hollander

Hoi

Vandaag is mijn lutino Sunny erg ziek geworden. Ben bij de DA geweest ze denken dat het legnood is. Ik had er niet aangedacht, omdat zij geen problemen heeft met eieren leggen. Ze heeft antibiotica gekregen ze ligt in een aparte kooi onder de handdoek ga zo mijn warmtelamp thuis halen. Het is afwachten of ze het red ze ligt maar haar oogjes dicht en ademt moeilijk. Als het niet verbeterd moet ik maandag bellen.

Groetjes

Danielle

Peggel

antibiotica voor legnood? ???

dat moet toch direct behandeld worden?
en hoe is het nu met haar?

D. den Hollander

Ze wisten niet zeker of het legnood was maar ze hebben haar antibiotica gegeven voor eventuele infecties. Maar het mag niet meer baten ze is gisteravond overleden. Haar partner is 3 weken geleden plotseling overleden misschien heerst er een ziekte in mijn voliere. Zal ik sectie laten verrichten bij dr Feld???
Ik vind het wel eng zo snel achter elkaar vooral omdat ze nooit problemen met de eieren hebt gehad. Ik vind legnood een beetje vaag.

Kimm

ach jeetje, wat verdrietig  :'(
sterkte met het verlies.

ja je zou sectie kunnen laten verrichten voor je eigen gevoel en zekerheid.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

D. den Hollander

Ik heb haar gister bij dr Feld gebracht het zat me toch niet lekker. Hij heeft nog naar haar conditie en veren gekeken dat was allemaal in orde. Ze was niet mager en ook niet dik. Ik moest ook een ander valkje van mij meenemen om te testen op papegaaienziekte. Maar de kans was heel klein dat er een ziekte heerst. Volgens dr Feld was het gewoon domme pech. Het was een albino en een lutino die zijn wat zwakker. We wachten de uitslag van de sectie en de swab af.

Danielle

Gerda

Misschien was de reden wel dat haar partner overleden was. Het gebeurt wel vaker dat valkjes "rouwen" om een partner en dan overlijden.

Sterkte!

Groetjes, Gerda

D. den Hollander

Heey

Ik heb de resultaten van de sectie ze is dood gegaan aan een kapot eitje die dwars door de eileider in de buikholte terecht is gekomen. Dus er heerst geen ziekte in de voliere.

Danielle

Kimm

hoi danielle,

gelukkig geen ziekte, dat weet je nu zeker, maar het blijft zuur.  :'(
nogmaals sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010