28 maart 2024, 17:38:19

valkparkiet

Gestart door jaaap, 8 januari 2004, 14:40:20

« vorige - volgende »

carco

25 januari 2004, 13:53:04 #15 Last Edit: 25 januari 2004, 13:53:48 by carco
Hoi Jaap en Yvon

Het is ook een boel werk om het zelf te doen, maar wel erg leuk en je moet het inderdaad leren toen ik het voor de eerste keer deed stond het zweet in mijn handen, maar als je het niet ziet zitten moet je er niet aan beginnen en hem lekker nog even laten in de winkel zitten tot hij goed zelf eet en hem daarna pas op gaan halen, tam zijn ze daar toch al wel omdat de eigenaar er zelf erg veel mee bezig is en inderdaad je moet er zelf ook mee bezig blijven anders heeft het totaal geen nut en worden ze alsnog wild.
Klik op het plaatje voor onze site!




Paul

Hoi Yvon,

Als je een valkje wat net zelf eet van een week of 6 neemt kan je die ook elke avond nog wat bijvoeren.
En je krijgt ze net zo tam hoor ook al heb je ze zelf niet met de hand gevoerd en het is veel veiliger :-)
Veel succes met de aanschaf van je nieuwe valkje :-)

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Yvon,

Gijs heeft wel een lekker eigenwijs koppie daar hoor :-)
Het lijkt me ook echt een schatje :-)
Als jullie een volliere gaan maken blijft Gijs toch wel binnen samen met de nieuwe tamme ?
Vaak worden buiten de niet tamme gehouden en de tamme binnen namelijk.
Dan heb je binnen de lol van de tamme en buiten het genot om te kijken naar de andere valkjes :-)

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Yvon,

De prijs is heel verschillend dat ligt voornamelijk aan de mutatie.
Een koppeltje wildkleur ligt bijvoorbeeld rond de 35 euro en witmasker 45 a 50 euro.
Maar je kan ook gewoon losse valkjes kopen en je eigen koppels samenstellen dan kan je vaak een beetje uitkienen welke jongen je gaat krijgen.
Als je een koppel koopt wil dat vaak niet zeggen dat het al echt een koppel is of er moet bijstaan dat het een bewezen koppel is dan hebben ze al nestjes gehad.
Maar je moet gewoon op je gemak gaan kijken als de volliere klaar is en niet overhaast alles in een keer gaan halen.

Groetjes, Paul

jaaap

we doen alles op het gemak de volliere duurt nog wel effe wordt wel van de zomer kost ook nog wat dus ef sparen maar wordt aangewerkt hij wordt wel van aluminium en hij wordt gemaakt heb al goed adres maakt wat je hebben wilt

carco

Hoi Jaap

Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken:ik heb nog een adres voor je als je het om niet echt tamme gaat, ik kom oorspronkelijk uit Ridderkerk en deze vogelhandel zat er toen al en nog steeds en staat goed aangeschreven, ik weet niet of je er wat mee kan doen, maar ga dan naar deze link toe.
Groetjes: Caroline.
http://www.vanosbird.nl/
Klik op het plaatje voor onze site!




jaaap

hoi lique
heb gisteravond veel tijd achter pc doorgebracht met het lezen van jullie verhalen over de valkjes. echt het is een verslaving aan het worden. onze gijs is zo lief en dan moet je weten dat ik zolang ik hier woon altijd katten heb gehad,maar ik moet eerlijk bekennen van gijs heb ik op dit moment 10keer zoveel plezier als van de katten waar we er nog 2 van hebben rondlopen. zoals je hebt kunnen lezen hebben we nog een valkje besteld, en daar zijn we gisteren wezen kijken. hij/zij is nu ong. een kleine 4 weken en we hebben besloten om hem pas te halen als hij helemaal zelfstandig eet om risico s uit te sluiten. ik mocht hem even vasthouden en ben nu al helemaal verliefd :)hoop nog veel van jullie te mogen leren groetjes yvonne (heb nog even op de link gekeken die je me hebt gestuurd voor de dierenzaak in ridderkerk en ga daar binnenkort even kijken) ;)

Theetje

hoi Jaap en de rest

De vogelhandel van Os is nog steeds bereikbaar in Ridderkerk.
Inderdaad een goede handelaar. Gezonde vogels en zeker niet duur. Een valkje kost bij hem 25 euro 't stuk

De meeste van mijn valkjes komen namelijk bij hem vandaan.
Echt een goede handelaar. kennis van zaken en netjes met zijn dieren. De mijne hebben nog niets gemankeerd en als ik jongen heb en ze hier niet kwijtraak zal ik ze ook zeker daar heen brengen.

Leuk carco dat jij hem ook kent. Ik heb mijn albino daar vandaan en zelfs die was 25 euro! Ik heb nu 4 vogels van van os zitten en ik ben zeer tevreden over hem.
Dus echt een goede tip van je!

Groetjes

Theetje


Paul

Hoi Yvon,

Het kan zijn dat de foto groter is dan 60kb dan lukt het niet om hem erop te zetten.
Dan moet je hem bijvoorbeeld met paint kleiner maken.
Normaal zou het dan altijd moeten lukken.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi,

je kan de foto ook naar info@valkparkiet.com sturen, dan zet ik hem aangepast en al in je profiel.

groejtes Lique

jaaap

hallo hier jaap en yvon ik wilde in de buiten voilleirre een soort van watervalletje maken heb een kruik met een bak zodat het water blijgt cirkuleren is dat verstandig met de vogels of niet het water woerdt natuurlijk niet stedds ververst dus ik weet niet of dat dan wel goed is ik hoor het wel jaap yvon

jaaap

hallo vandaag mijn nieuwe valk gehaald hij is echt leuk is nu 7 weken en al behoorlijk tam gaat goed

Paul

Hoi Jaap,

Wat leuk dat jullie hem vandaag hebben kunnen halen :-)
Je moet altijd heel wat geduld hebben als je moet wachten tot ie oud genoeg is maar dat is het zeker waard nu eet hij zelf en loop je niet het risico dat er wat fout gaat.
Dat tam worden komt wel goed hij is nog heel jong en hij zal in een mum van tijd heel tam en lief zijn :-)
Veel plezier met jullie nieuwste aanwinst.

Groetjes, Paul