19 april 2024, 20:57:07

valkparkiet

Gestart door jaaap, 8 januari 2004, 14:40:20

« vorige - volgende »

jaaap

hallo weet iemand waar ik jonge en handtamme valkparkieten kan kopen liefst omgeving spijkenisse heb er al een maar zoek er nog mannetje bij

Theetje

Hoi Jaap,

Wat leuk dat je besloten hebt om nog een valkje erbij te nemen.
Kijk eens bij de lijst van kwekers. Of op de te koop/gevraagd pagina. Er zijn een aantal kwekers bij jou in de buurt, wellicht kun je die benaderen.
Als je echt een jong valkje van een week of 8 wilt kun je alleen bijna nooit met zekerheid zeggen of het een mannetje of vrouwtje is, tenzij de kweker het weet ivm met bepaalde kruisingen die alleen mannen/vrouwen van een bepaalde mutatie opleveren.

Groetjes

Theetje


sadelienda

Hoi,

Er zat Hekelingen vroeger een kweker met van alles. Die zat achterin op de dijk tegen Maaswijk aan. Ik weet alleen niet of die beste man daar nog zit. Die had een voilere met alles wat je maar wilde aan vogels.
Mijn Luigi heb ik daar vandaan gehaald zo'n 6 jaar geleden.

Groetjes,

Sadelienda.


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

sadelienda

Halsband, De
Toldk 2b
3209BD Hekelingen

Tel: 0181 639700
Fax: 0181 639700

Rubriek:
Dierenbenodigdheden en -verkoop

Als ik op het plaatje kijk in de goudengids op internet bij plattegrond, zou dit hem inderdaad moeten zijn alleen weet ik dus niet of ze nog vogels verkopen.

Succes en laat het me weten of ze nog vogels verkopen, dan heb ik er weer een leuk middagje uit  ;D


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

kweker

ja in hekelingen zitten ze nog steeds hebben alleen geen tamme ben er al paar keer geweest is helemaal verbouwd ziet er nu goed uit

carco

Hoi Jaap

Ik weet wel een dierenzaak waar ze jonge, handtamme valkparkieten verkopen, het is voor deze man echt een hobby, hij voert ze zelf in de winkel en heeft ook thuis regelmatig een nest( nu ook), maar het is in Dordrecht en ik weet niet of je dat bezwaarlijk vindt.
Klik op het plaatje voor onze site!




jaaap

in dordrecht is prima misschien kan je mijn zijn adres mailen jhekhuis@chello.nl alvast bedankt

Lique

hoi jaap,

leuk dat je al zo snel terecht kan, maar heb je al ervaring met handopfok?
en weet jer ook dat ze daaraan dood kunnen gaan? als je het verkeerd doet?

Paul

Hoi Jaap,

Je wilt toch niet vertellen dat je een valkje van 3 weken oud neemt die je dan zelf gaat voeren?
De kans dat die het zal overleven is heel klein namelijk.
Of neem je 3 weken vakantie op om hem te verzorgen?
Er zijn met handopfok zoveel dingen waar je op moet letten en als je maar iets fout doet haalt het jong het niet :-(
ALs je er dan toch een met de hand wilt voeren neem er dan een van 5 weken dan is de overlevingskans veel groter.

Groetjes, Paul

Lique

Citaatbedankt voor jullie reacties ik krijg hem pas met 5 weken maar hoe doe je het dan als je een nest hebt moet je zo toch ook voeren met pap en ja je moet het toch eens leren denk ik
we denken te weten waar we aan beginnen en stoppen er best vee tijd in maar sta open voor suggesties alvast bedankt
jaaap en yvon
Hoi Jaap en Yvon,

Ik heb net even een stukje op het discussieplatform geschreven over handopfok.
Misschien is het wel nodig om het even te lezen.
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=dis;action=display;num=1074943192
Nee, je hoeft het niet te leren. Als je zelf geen netjes zal krijgen, is het totaal niet belangrijk. Alleen in noodgevallen zal je het moeten weten.
Als je besluit het wel te doen, hoop ik echt waar je aan begint, want zo makkelijk is het niet.

groetjes Lique

Paul

Hoi Jaap,

Met 5 weken klinkt al een stuk beter.
Dan eten ze al bijna zelf laat je alleen goed inlichten over het voeren als je het maar even verkeerd doet is ie snel dood en dat zou heel erg zijn :-(
Het beste en veiligste is met een lepeltje voeren ook al raad de kweker misschien een spuitje aan maar dit is echt veel meer risico.
Ook pas voeren als de krop helemaal leeg is.
Als je trouwens een nest hebt hoef je zelf niet te voeren dat doen de ouders volledig zelf.
Die moet je natuurlijk wel voer geven om de jongen te voeren maar dit doe je gewoon in een bakje dat pakken ze zelf.
Als je nog vragen hebt moet je die gewoon stellen zeker over het soort voer wat je gaat gebruiken en de tijd tussen het voeren.
Ik voerde 4 keer per dag met een valkje van 4 weken.
Als je dan 4,5 uur tussen de voedingen houd is de krop eigenlijk altijd leeg maar natuurlijk ook nog even voelen of dat echt zo is.

Groetjes, Paul

jaaap

alweer bedankt ga er nog effe goed over nadenken wat voor voer neem ik dan en wat is de krop ja ben nog maar een beginner en wil het wel goed doen het lijkt me hartstikke leuk allemaal ben ook bezig met buiten voilierre meot er nog aan beginne horr maar heb al veel ideeen komt ook binnenhok bij in tuin huis misschien hebben jullie nog wat tips bvd jaaap


Lique

Citaatalweer bedankt ga er nog effe goed over nadenken wat voor voer neem ik dan en wat is de krop ja ben nog maar een beginner en wil het wel goed doen het lijkt me hartstikke leuk allemaal ben ook bezig met buiten voilierre meot er nog aan beginne horr maar heb al veel ideeen komt ook binnenhok bij in tuin huis misschien hebben jullie nog wat tips bvd jaaap


Je kan kiezen uit verschillende soorten en merken handopfok.
Zelf heb ik eerder CeDe gehad, en heb nu Nutribird.

De krop is de zak waar het eerste voedsel in komt.

groetjes lique

carco

Hoi Jaap

Leuk dat het al zo snel gelukt is , maar over het voeren hoef je je geen zorgen te maken hoor, dit doet hij uitgebreid voor en je kan altijd contact opnemen als je iets te vragen hebt.
Klik op het plaatje voor onze site!