27 april 2024, 18:16:50

valkje is agressief, help!!!!

Gestart door dimi859, 30 juni 2010, 15:17:28

« vorige - volgende »

dimi859

30 juni 2010, 15:17:28 Last Edit: 30 juni 2010, 15:26:09 by dimi859
hey mensen
ik hoop dat er iemand mij kan helpen want ik begrijp het niet meer.  :(
mijn valkje kuifje is altijd heel lief en wil altijd gekroeld worden in zijn kooi maar als je hem eruit laat en je wil hem aanraken begint hij te blazen en te bijten (NIET doorbijten maar gewoon bijten) in het begin toen ik hem eruit liet was deed hij dit niet en was hij zelfs blij om gekroeld te worden, maar sinds gisteren gebeurd dit meer en meer.omtenduur wordt het mij beu en zet ik hem terug in zijn kooi (ZONDER GEWELD). ik heb het gevoel dat ik niets meer kan goed doen voor kuifje :-\ :-\. ik haal hem er alle dagen uit (3 keer per dag +/- een half uur) dus het is niet dat hij blijft zitten in zijn kooi.
enkel gisteren is hij er maar 1 keer uitgeweest wegens familiale problemen en niet echt lang thuis was.

Kan iemand mij helpen want vandaag moet ik om het andere valkje en ik ben bang dat hij dan misschien nog kwader zal zijn.  ???

P.S.: ik hoor veel mensen vertellen over pubertijd bij valkjes maar dit is onmogelijk omdat hij maar 2.5 maand oud is

grtjs

Kimm

hoi,

de pubertijd geloof ik nog niet in. ik zou kuifje even met rust laten. misschien is hij wat moe ofzo. laat hem maar eventjes. het trekt vast binnenkort wel bij. geef het even tijd en forceer niks nu.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

dimi859

Citaat van: Kimm op 30 juni 2010, 21:03:52
hoi,

de pubertijd geloof ik nog niet in. ik zou kuifje even met rust laten. misschien is hij wat moe ofzo. laat hem maar eventjes. het trekt vast binnenkort wel bij. geef het even tijd en forceer niks nu.

groetjes kim


hey kim
ik heb hem gisteren met rust gelaten omdat we om het andere valkje zijn  gegaan in Genk. Ze komen overeen want heb ze vandaag al eens samen in de kooi gestopt en dat dat ging goed. maar we kunnen hem nog steeds niet kroelen uit de kooi enkel en alleen maar in de kooi. Als hij nu weer vermoeid zou zijn dan zou het toch ook niet toelaten in zijn kooi?

grtjs

Kimm

dat klopt wat jij zegt.
misschien vindt hij het op het moment niet zo prettig buiten de kooi. dan blijf je hem voorlopig alleen even kroelen in de kooi. ( normaal is het vaak andersom) het is al fijn dat hij zich laat kroelen.
even afwachten. gefeliciteerd met het nieuwe valkje erbij  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Soms willen valkjes inderdaad niet (meer) kroelen buiten de kooi. Zelf heb ik vier valkjes waarvan er twee ook (liever) niet meer in de hand gekroeld willen worden. Toen ze nog jong waren was het geen enkel probleem. Deze twee valkjes zijn dol op gekroeld worden in de kooi. Aangezien IK echter hier in huis de baas ben gaan ze 's avonds toch altijd allemaal mèt een kroel op stok. Zij het dat de twee onwilligen dan wel redelijk tegenstribbelen. Wel is het in hun geval zo dat ze alléén maar tegenstribbelen en NIET bijten. In jouw geval denk ik dus ook dat het gewoon met het karakter te maken heeft. O ja, één van de twee niet-kroelers wil dat dan weer wèl het liefst als-ie op mijn schouder zit. Het zijn en blijven nu eenmaal gekke, onvoorspelbare wezentjes, valkparkieten.

                                :P  :P  :P  :P