2 mei 2025, 21:11:30

2e valkparkiet! probleempje

Gestart door johan D, 8 juni 2010, 19:16:24

« vorige - volgende »

johan D

hey iedereen,

Kheb zondag een valkparkiet gekregen van een vriendin van mij omdat ze er geen tijd meer voor heeft! Maar euhm het is ni zo dat het valkje al 2 dagen niets heeft gegeten steeds met haar oogjes toe zit! Zou ze soms aan het treuren zijn of zou ze ziek zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Johan D

Always look..

Hallo Johan,
Een valkje moet altijd even wennen aan de nieuwe situatie en daardoor dus ook wat minder tot niets eet..
Mocht je echt gaan twijfelen aan het valkje en de gezondheid kan het nooit kwaad contact op te nemen met een vogelarts, Of mest op te sturen.

Succes met je nieuwe vriendje!

Sanne

Peggel

johan D

nog steeds het zelfde als gistere! ze eet nu een héél klein beetje! maar ze beweegt niet en blaast altijd naar mij als ik haar iets te eten probeer te geven!

Ik denk dat ze gwn héél triest is en dat ze haar vorig baasje mist en dat ze ook wat gestresseerd is. Kweet het echt niet goed! Maar ik ga morgen nieuwe trosgierst halen want ben net een weekje zonder gevallen en dan zien of ze daarvan wilt smullen é:)

ik hoop dat voor het beste en anders zal ik er wel met de dierenkliniek mee gaan!

Khoop dat het goedkomt!!

Alvast bedankt voor jullie reactie's!!!

Johan D

Peggel

ik zou eerder naar een echte vogel arts gaan.
er zijn namelijk ziektes waarvan ze drager kunnen zijn en die tot uiting kunnen komen na een stress geval, zoals bijvoorbeeld papegaaien ziekte.

ik heb deze ziekte hier helaas 2 keer meegemaakt, en als je er niets aan doet gaat je vogel dood, en het is ook nog eens erg schadelijk voor mensen.

ik ben benieuwd hoe het afloopt.
sterkte.

johan D

9 juni 2010, 20:43:35 #5 Last Edit: 9 juni 2010, 20:51:34 by johan D
ja sinds een paar uur geleden eet ze al wat meer en zie ik ze drinken! Ik hoop dat het goedkomt! Kzal jullie zeker op de hoogte houden!

Kheb nu wel gezien die papegaaieziekte die je daar vermelde, Dat meisje waar ik de valkparkiet van heb heeft deze al van 2007! Dan zou die ziekte toch al moete doorgebroken hebben?

Alvast bedankt voor de raad!

Groetjes Johan D

Saar

Citaat van: johan D op  9 juni 2010, 20:43:35
ja sinds een paar uur geleden eet ze al wat meer en zie ik ze drinken! Ik hoop dat het goedkomt! Kzal jullie zeker op de hoogte houden!

Kheb nu wel gezien die papegaaieziekte die je daar vermelde, Dat meisje waar ik de valkparkiet van heb heeft deze al van 2007! Dan zou die ziekte toch al moete doorgebroken hebben?

Alvast bedankt voor de raad!

Groetjes Johan D

Ziektes komen vaak bij stress naar boven.. Daarom is het belangrijk dat een nieuwe vogel altijd in quarantaine wordt geplaatst. Vogels kunnen jarenlang drager zijn van deze ziekte zonder dat je het door hebt....

johan D

Ze is in dezelfde ruimte als de andere vogels maar ze zit wel in een aparte kooi hoor (khad het stukje al geleze van de quarantaine) er is ondertusse al een beetje verandering! Ze eet al een beetje meer en drinkt ook al wat meer dan gistere! Kdenk gwn dat ze héél gestresseerd en boos is! want elke keer als ze ons ziet begint ze te blazen! Kheb gezien dat ze altijd zit te rusten en slapen op 1 pootje en wast zeer veel haar verenpak! Dus dat zijn toch goeie tekens niet?

Khou het echt zeer nauw in het oog!!

Groetjes, Johan D

johan D

hey iedereen,

Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat het gewoon stress was!! Het gaat steeds beter en beter! Ze eet al wat meer en zit wat minder bol:) ze is wel nog niet altijd op haar gemak! maar k voel het! t komt goed:)

Groetjes! johan d

Serita