welke andere vogels kunnen samen met valkparkieten?

Gestart door cynthia, 17 juni 2010, 17:57:32

« vorige - volgende »

cynthia

Hooi, ik zou graag willen weten welke vogels met valkjes samen kunnen, want wij willen misschien een voliere maken en dan met een koppeltje valkparkieten en andere vogels.

ik hoor het graag

groetjes cynthia

Valk1969

Valkparkieten kan je bij iedere vogel zetten. Je kan beter vragen welke vogels je niet bij een valkparkiet kan zetten ;-)

Kijk eerst eens wat je zelf mooi vind en kom eens met een lijstje wat je zowel in gedachte had wat je zelf mooi vind.

Ligt ook aan de ruimte die ze beschikken en het aantal zit plekken waar ze ongestoord kunnen zitten. Diverse vogels kunnen wel eens lastig zijn en willen een bepaalde stok enkel voor hun zelf houden.

Gr,

Patrick

cynthia

Ik dacht aan rosella's, grasparkietjes, goulds en zebravinkjes maar kunnen die allemaal bij valkparkieten? teminste als er ruimte genoeg is. XD

Groetjes

Saar

Het ligt er aan wat je in gedachten hebt.
Met een gezelschapsvoliere is het geen probleem.
Wil je gaan kweken, dan wordt het een stuk moeilijker ( spreek uit ervaring ;))

Zover ik weet moet je rosella's tijdens de kweek apart zetten.
Met deze soort heb ik geen ervaring.. Goulds zijn volgens mij niet winterhard en deze moet je binnen/warm zetten...

De andere 3 die je noemt heb ik allemaal in mijn bezit, en er zijn tijdens de kweek soms wat moeilijkheden.

De grasjes kunnen bv de jonge valkjes vermoorden die in het nest liggen. Dit heb ik gelukkig nooit meegemaakt. Dat gaat gelukkig goed :)

De zebravinkjes hebben er het handje van om OVERAL nestjes in te maken. Zelfs in valkenblokken ::) Dat is dus de rede dat ik de zebravinkjes binnen heb zitten.

En de valkjes zijn nogal sulletjes. Als je er een paar hebt die niet stevig op hun valkenpootjes staan, zullen de grasjes de valkjes gaan pesten.

Het is hier opzich al die jaren goed gegaan. Geen vogels/jongen vermoord. Maar dat het hier goed gaat, wilt niet zeggen dat het bij jou ook goed gaat.

Yves_P

Parkietensoorten die eventueel bij valken in een voliere kunnen zijn: bourke's, princess of wales, bergparkieten, kakarikies.

Maar meerdere soorten/koppels samen in een voliere kan altijd problemen geven, het zal altijd moeilijker zijn dan een koppel alleen.
Hobbykweker van valkparkieten, bourke's parkieten en roodrugparkieten

hilde

turquoisines gaat ook

ook ik heb bourkparkieten, diamantduifjes en turquoisines bij men valkjes in de voiliere maar als de kweek er is zetten we ze ook in aparte vluchten dan worden ze niet gestoord door de valkjes en andere

Yves_P

Turqouisines kan inderdaad ook lukken, heb ik geen ervaring mee.

Ik heb momenteel een koppel bourke's en een koppel valken samen broeden in 1 voliere, heeft wel wat ingrepen gekost want valken verstoorden de nest van de bourke's. Maar hebben nu elk hun jongen en/of eitjes.

Hobbykweker van valkparkieten, bourke's parkieten en roodrugparkieten

cynthia