Man of vrouwtje aanschaffen als 2e valk ??

Gestart door Fred, 9 november 2002, 20:42:55

« vorige - volgende »

Fred

Hallo iedereen,

Wij hebben sinds 1,5 jaar een valkparkiet die tam is.
Wij willen een 2e valkje erbij gaan kopen.
Op deze site heb ik al een paar vragen gesteld en antwoorden gekregen die hier betrekking op hebben.  
Namens onze valk "Fred" wil ik jullie vragen om te reageren op onze volgende vragen.
Fred is een dominant en soms agressief mannetje.
Als de 2e valkparkiet nu een pop wordt hoe groot is dan de kans dat er jongen komen ?
Kan er wel een broedsel komen als er géén nestje of nestmaterialen in de kooi aanwezig zijn ?
Eigenlijk willen wij géén nestje; stel dat er toch een legsel is en de eitjes worden verwijderd levert dit dan problemen op voor de de ouders ?

Als de 2e valkparkiet een mannetje wordt is er dan een kans dat ze gaan vechten ?

Wij hopen dat jullie op deze vragen willen antwoorden en zien dit met veel belangstelling tegemoet !!  :) :) :)

Met vriendelijke groeten,

Sandra en Bas (en natuurlijk Fred)

 ;) ;) ;)

annemiek_botter

Hoi

Ik heb ook een tamelijk dominant mannetje. Ik heb er een vrouwtje bij gekocht en die is erg onderdanig. Het mannetje vindt het vrouwtje niet echt leuk en doet er alles aan om haar weg te jagen. Nu na een half jaar is hij wel wat toleranter geworden, maar ik vind het nog wel erg zielig voor het vrouwtje die wel haar best doet bij het mannetje. Als je toch geen jonkies wilt zou ik er een mannetje (jonger dan je eigen vogel) bij kopen. Dit nieuwe mannetje zal onderdanig zijn aan het eerste mannetje en waarschijnlijk niet gaan vechten. Maar.... het blijven dieren met een eigen wil en je kunt het dus nooit met zekerheid zeggen

Groetjes Annemiek

linda

hoi,
ik heb er een jonger mannetje bijgekocht en deze is veel dominanter dan onze pico hoor dus zeker weet je dat nooit .
Als onze pico ergens aan het knabbelen is dan komt caro erbij en hup weg is onze pico, die heeft het er niet op als hij te dicht bij komt .Ze zitten nochtans samen in een kooi en dat gaat goed hoor, maar onze caro moet altijd hebben wat pico heeft en jaagt hem eigenlijk telkens een beetje weg, in het begin zelfs door boven op pico te willen vliegen.Dat is nu beter maar soms vind ik het zielig voor pico.Ik ben heel blij dat ze elkaar niet pikken of zo en dat het lukt van ze samen in een kooi te zetten. Ze zitten nu ongeveer twee maanden bij elkaar en we zullen wel zien hoe het loopt , pico hebben we 5maanden en caro 2maanden dus alles is nog mogelijk he .Ik had eigenlijk gehoopt dat caro een popje was maar dat is anders uitgedraaid , aan zijn gedrag te zien en het gefluit is het ook een mannetje .
groetjes linda en co