8 juni 2025, 01:02:33

Hoe lang bevrucht?

Gestart door Rianne, 10 juni 2010, 09:28:00

« vorige - volgende »

Rianne

Een kennis van me heeft een koppel waar wel eieren van kwamen, maar nooit bevrucht zijn. Maar nu is de pop zo'n 5 weken terug vreemd geweest en nu liggen er jongen! Nu vragen wij ons af: kan dit van die paring van 5 weken geleden zijn? Hoe lang kan kan een pop dit 'ophouden?'

Rianne

Nog even wat aanvullende info, we hebbben nog even zitten rekenen en dit is een mogelijke theorie:

Het oudste jong is geringd, dus is al zo'n 10 dagen oud. 10 dagen + 20 dagen broeden (ongeveer) is al 30 dagen, 2 weken na die paring. Zou dit kunnen?

Yves_P

Hoe lang een pop na de paring het kan ophouden weet ik niet, maar ze doen dit wel: voor ieder eitje is er dus geen afzonderlijke paring nodig. En ze kunnen natuurlijk ook paren net als je er niet bij bent.
Hobbykweker van valkparkieten, bourke's parkieten en roodrugparkieten

Anke

Hoi,
Ik denk dat twee weken "ophouden"wel kan.
Er zijn popjes die pas 14 dagen na de eerste keer wipwappen eitjes leggen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Valk1969

Volgens mij duurt het juist 2 weken voor een ei compleet gemaakt is incl paring van begin aanmaken tot leggen.
Maar als de pop bij man A onbevruchte eieren legt en bij man B bevruchte eieren dan is er met de pop niks aan de hand.
Man A kan niet wipwappen, is niet vruchtbaar of de bevedering is te vol bij de cloata.
Kan je de bevedering rond de cloata eens wat dunner maken? Knippen heeft een langer effect als de veertjes eruit trekken  ;)

Gr,

Patrick

Saar

Patrick, het is een cloaca ;)