» Serita's dagboekje « Even een snelle update: Alles goed hier! (23-8)

Gestart door Serita, 8 juni 2010, 19:34:51

« vorige - volgende »

Serita

De eerste nacht ging prima hoor! De tweede nacht ook. De eerste nacht heeft ze heerlijk vertrouwd op haar ring geslapen, dit deed ze bij Anke ook. De tweede nacht heeft ze gewoon op een stok geslapen, lekker in een hoekje. Wij hebben zowel voor als achter ons huis een lantaarnpaal staan, dus het is zowieso niet echt donker hier, daarnaast hebben we 2 nachtlampjes naast de kooi gezet voor haar!

Toen ik beneden kwam net ging ze zich eerst heeeerlijk uit rekken... x 10. Zo schattig om te zien. Ene vleugel, andere vleugel, beentjes strekken en rekken, vleugels nog even om hoog. Dan nog weer even de vleugels gewoon uit rekken..

Ze was nu net even heerlijk aan het spelen, dit speeltje is haar favoriet;

Alleen nu wil ze heel graag naar mij toe geloof ik, ze zit de heletijd te kijken en klimt steeds dichter naar me toe de schat. Ze moet nog eventjes geduld hebben dan mag ze eruit. Misschien dat we het vanavond even proberen,dan heb ik meer de tijd dan nu want ik moet zo werken.

Nog ééntje om het af te leren dan:

Serita

Oh en ps. ze heeft nu ook dr eigen stekkie op een van mijn sites ;)
http://www.serita.nl/valken/jennah

Anke

Hoi Serita,
Leuk,leuk,leuk ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Serita

Gaaf he, ze is zo lief!

Ze heeft inmiddels het eivoer en gewone voer ook gevonden, de hele vloer lag onder :D :D. Ze zit nu ook lekker van het eivoer te snoepen.

Ga dr vanavond na het eten even lekker uit de kooi laten, ze staat in de kooi nog niet op mijn hand maar komt er wel gewoon tegen aan, dus we zien wel hoe het loopt vanavond. Ik heb de tijd, na de afwas dan ;).

Ze heeft alelen nog een beetje moeite met op het randje van het water bakje stappen, ze kan de afstand niet goed inschatten, dus ze maait een beetje met een pootje door de lucht tot ze wat voelt. Ziet er heeeel schattig uit!!

Sally

Hoi hoi,

Ik kom ook is ff snuffelen in jou leuke boekje.

Wat n knap ding is Jenna!! Leuke foto's.
Leuk dat het zo goed gaat bij jullie.

Ben benieuwt wat ze gaat doen als ze los mag.

Het witmaskertje is ook knap zeg! Alleen nog effe wachten voor ie naar je toe mag zeker? :)

Groetjes Sally!

Serita

Ja gaaf is ze he, ik vind dr zelfs half kaal al heeeel mooi!

De kooi staat nu open maar mevrouw is nog te druk bezig met eten! Tsjah groot gelijk wij waren natuurlijk ook aan het eten he ;)

Serita

De lieve schat is nog zooo druk met eten, dat ze bijna mijn hand inclusief trostgierst over het hoofd zag. Probeerde haar met de trosgierst een beetje weg te lokken, en dat werkte, maar toen was het haar ver weg en te veel moeite en hupste ze weer terug naar dr voerbak.. Waar ze nog heerlijk zit te smikkelen hahaha. Ja ze zal wel honger hebben, zaterdag en zondag heeft ze voor zover ik zag alleen trosgierst gegeten :D

Serita

Ze heeft lekker gebadderd net, en gluurt wel een beetje naar buiten, maar is net maar weer naar dr voerbak gehupst.

Ze zit wel steeds dr vleugels te strekken, hoop dat ze er nog even uit gaat kan ze dr vleugels nog even goed strekken, maarja als ze nog niet durft/wil dan houd het op he! :) Dan komt het vanzelf wel!

Gerdy

wat een heerlijk meisje is het toch als ik je ze hoor..je kan er volgens mij uren naar zitten kijken..en dan straks als ze voor het eerst je kamer gaat ontdekken...heerlijk gewoon.

gr Gerdy

Caroline

Ik zit ook elke keer met een glimlach te lezen hoe jij zit te genieten.

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent.

Dat maakt het kweken van jonge valkje zo leuk vind ik, dat je mensen blij kunt maken door de manier waarop jij (ik dus  :P) een jong "gevormd" hebt.  :D

Heerlijk!!!

Lekker blijven genieten, schrijven en foto's maken hoor.  ;)

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

TheaV

Is het nog gelukt met uit de kooi???
Zodra het wat schemerig wordt, wil en komt Dora niet meer ( vanzelf) uit de kooi.
Hier heeft er een kleine verbouwing plaatsgevonden voor "madame". Rolgordijnen voor de keukendeur( glas) en  groot raam , de doorkijk naar de keuken. Verder hele mooie, maar giftige planten de deur uit......De 2 banken verwisseld, de kooi was te breed om naast de grote bank te zetten.
hihihi, wat je al  niet doet voor de beessie's....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Serita

Hahah echt he, hier valt het tot nog toe wel mee met de verbouwingen en verhuizingen. Heb alleen even alle belangrijke papieren uit de huis kamer gehaald.

Ze is er gisteren niet meer uit gekomen, ze had het veel te druk met eten, en om negen uur was ze het zat, ging ze in dr hoekie zitten, trok dr pootje in (stomme ik had dat gemist en probeerde dr te lokken met gierst, ze liet duidelijk merken dat dát niet de bedoeling was, de schat :D Ze keek me echt zo aan van hallo? ik lig in bed hoor!)

Maaaar..
Breaking news

(ik moet eigen bezig zijn met ontbij en mijn haar doen enzo,maarja vogel is veel leuker)

De kleine dame is zojuist op mijn vinger gestapt, en daar bleef het niet bij, ze is zelfs rondjes gaan lopen op mijn hand en arm!!!  8)

Vanavond nog een keertje!!!

TheaV

;D ;D ???
Wat is het stil......... ze moet vast werken.???
Kan Jennah in rust de boel verkennen.........
En wat zullen ze blij zijn als ze thuis is!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Serita

Hahaha ja inderdaad werken!!
MAaree nog meer nieuws:

Ze stapte net weer vrij snel (nog wel met trosgierst) op mijn hand! Jeej, toen heb ik dr voorzicht mee uit de kooi genomen, en is ze over mijn arm heen en weer gelopen, en over mijn schoot gewandeld, daarna nog even terug op mijn hand, en wilde ze ook overstappen (zonder trosgierst wiehoee).

Daarna vloog ze terug naar dr kooi, en daar ging de op een touw zitten wat ik aan de buitekant heb vast gemaakt. Vanaf daar wilde ze ook nog wel op stappen, maar weer met trosgierst, en toen het zelfde ritueel op nieuw, ze zit nu weer terug op het touw en houd alles goed in de gaten!

Volgens mij gaat ze zo wel ergens heen hoor ze zit inmiddels zo te kijken!!

En nog een closeup om het af te leren:

Anke

Hoi Serita,
Wat goed dat Jennah al opstapt!!!
Mooie foto's weer, ik zit hier helemaal te genieten ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes