» Serita's dagboekje « Even een snelle update: Alles goed hier! (23-8)

Gestart door Serita, 8 juni 2010, 19:34:51

« vorige - volgende »

Serita

Ik kreeg gisteren avond van Caroline de uitslag binnen.. Calimero is een....

MAN!

Dus nu duimen op een mooie pop uit het nestje bij Thea!!

Verder heb ik weet wat leuke foto's, wannnttt:
Ze hebben vandaag voor het eerst uitgebreid gedoucht in de voliere, wat was dat lekkerrr!! Natuurlijk de meest onmogelijke capriolen om te zorgen dat wel álle veren nat worden. Natuurlijk tussendoor ook opletten dat je niet van je stok af sodemietert.

Ik heb op mn blog nog wat meer foto's en een filmpje staan, dus voor de liefhebbers van meer:
-----KLIK HIER voor MEEERR-----

TheaV

Gefeli... Met de uitslag!!! Mooi mannetje dus....
Dan gaan wij hier voor een pop!!
Wat een leuke foto's!!
Enne... Wat zijn ze mooi geworden!!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

cals

Gefliciteerd dat Calimero een man is en leuke douche-foto's ;D
Groetjes van Carla

Serita

Thnx!! Ja ze zijn leuk opgedroogd he?

Vanmiddag even de kanaries van mn schoonmoeder erbij gedaan in de voliere. Wat een lol zeg, wat hadden ze het naar hun zin buiten met zn viertjes!!
Al vinden die kanaries japie nog steeds wel erg groot, maar hij wil zo graag met ze spelen hahahha. Hij mocht al steeds dichterbij komen, zo schattig!

Caroline 1569

Ha Serita

Wat een leuke foto's van je vogeltjes in de volière.
En wat leuk dat de kanaries het ook naar hun zin hadden in je volière.
Calimero heeft vandaag lekker door het gat naar buiten zitten kijken.
Met pa en ma braaf op de eitjes.
Fijne zondag
Caroline 1569

*Manon*

Hoi hoi!!

Wat een leuke nieuwtjes bij je  :)

Gefeliciteerd met Calimero, hij is erg mooi!
Je voliere trouwens ook en je foto's van je net gedouchte valkjes zijn om te  :-* :-* :-*

Groetjes Manon

Caroline 1569

Ha Serita

Calimero zit lekker binnen en heeft het goed naar zijn zin.
Als gezelschap heeft hij nu een parkietje ;D (wat ik zelf wil houden)en als Pancho zover is mag die nog lekker even erbij zodat Pancho goed kan wennen.
Eten doet hij super hij weegt nu 93 gram...de zwaarste van het stel.
Vandaag hebben we gedoucht met de plantenspuit en ook dat was een feest.Verder begint hij al te brabbelen hopelijk leert hij niet van Japie want dan heb je een vogel die Japie,Japie roept. ;D.
Caroline 1569

Serita

Hi Allemaal!

Sorry het is een beetje stil van deze kant de laatste tijd maar het is nogal druk hier. We zijn ook net een weekend weggeweest, en vlak voor het weekend zag ik jennah al een beetje in een vreemde houding, ik had zo het vermoedden dat ze eitjes zou gaan leggen.

En we kwamen net thuis, en inderdaad, in het hoekje van het nachthok heeft ze inmiddels 2 eitjes liggen, ik snapte al even niet waarom ze niet het nachthok uitgesneld kwamen toen ik naar buiten kwam :)

Hahah maargoed nu zit ik in dubio, in eerste instantie had ik het idee als ze eitjes legt dan haal ik ze weg en vervang ik ze met nepperts. Maar nu er toch eitjes liggen kriebelt het toch wel een beetje maar.. wat nu?
Ze heeft ze nu gewoon in het nachthok gelegd, moet ik nog een apart broedblok op gaan hangen, en de eitjes verplaatsen? Jennah en Japie zijn beide net 1 jaar, dus ze zijn wel nog jong, en het zou hun eerste nestje zijn, dus de kans van succes zal denk ik wel laag zijn?

Kortom, HELP :P

*Yvon

Hoi hoi

Kan je een broedblok zetten daar waar de eitjes liggen ?
Als dat kan zou ik dat doen en ook een broedblok ophangen.
Dan kunnen ze zelf de keus maken waar ze verder willen gaan.
Hun leeftijd is niet te jong om een nestje te krijgen.  ;)

Succes !!

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Serita

Dat is een goede inderdaad, broedblok waar de eitjes liggen, kan wel inderdaad. Moet dan alleen morgen wel even snel een broedblok gaan regelen hahaha. Ik was serieus niet van plan om het te laten liggen, maar ik vind het nu zoo schattig... Zou dat het valken virus zijn... 8)

Maar wat te doen met de eitjes, zelf maar overleggen, en hopen dat ze het snappen?

Caroline 1569

Ha Serita,
Ik weet niet wat ik zou doen hoor.
Je kan beter kijken of ze in een blok eitjes leggen en dan deze erbij leggen.Heb wel eens gelezen dat je eitjes kan bewaren.
Ik weet niet hoe en hoelang maar dat weet vast iemand.

Verder heb ik 2 hele leuke foto's voor je van Calimero en zijn parkieten vriendje.
Vanaf morgen komt Pancho erbij dus dan kan hij weer valkenvriendjes maken.

Op deze foto's zie je Ukkie Calimero kroelen op zijn hoofd,maar wel op een aparte manier ;D  ;D ;D.

Grappig he ;D.
En hier nog eentje.

Hoezo valkjes en parkietjes gaan niet samen....

Verder gaat het prima met Calimero.Hij gaat hier samen met Japie en Belle uit de kooi zodat hij ook aan andere vogels went.Dat gaat goed alleen af en toe wat bekvechten...
Hij landt ook netjes op je hand of hoofd dus dat gaat ook goed en opstappen is geen probleem.
Groetjes Caroline 1569

Cherro

Kenya is bij haar vorige eigenaar een ander broedblok gewend geweest, dan wat ze hier kreeg en na een paar eieren al op de bodem geplempt te hebben, een daarvan had ik in t blok gelegd en ze ging er gelijk in en er op zitten.

Helaas zat er een beschadiging en heb ik het eitje moeten lakken, maar ging t toch nog stuk.

Kort daarna had ze er een in de voerbak gelegd kort nadat t andere ei stuk ging, en dus niet in blok. Dit eitje heb ik in het blok gelegd en 2 dagen later lag er keurig een volgende ei bij.

Ik zou gewoon het broedblok, mits deze op een beschutte plek staat uit regen en wind op de grond zetten en de eitjes er in leggen zodat ze het ook echt zien.

Hier heeft t wel gewerkt dus hoop voor jou ook.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Serita

Wat een leuke fotos van calimero zeg!!! Hahaha en dat gaat best goed zo te zien ja, leuk hoor!!!

Wat betreft de eitjes, ik zie het wel, ik zal straks een broedblok halen en kijken of ze die snappen. Net kwam ik even inspecteren en toen zat er niemand op de eitjes. Jennah zat te slapen, japie was wel in de buurt en wakker. De eitjes waren nog niet koud dus ik heb hem erbij gezet. Toen ging hij ze direct onder zich schuiven... Wie weet!